Пиер Гасли отново коментира въпроса за бъдещето си в F1. Французинът заяви, че приоритет за него ще бъде да остане част от заводски тим. Гасли обаче отказа да назове дали това ще бъде Алпин.
По-рано тази година Гасли навърши 28 години. Френският състезател се намира в изключително важен момент от кариерата си, започвайки седмия си пълен сезон във Формула 1. До момента той има една победа на сметката си, както и още четири подиума. Последният от тях беше именно с тима от Енстън.
Контрактът на Гасли изтича в края на годината. Французинът няколко пъти е казвал, че се надява да остане в Алпин още дълги години. Но от друга страна, слабото представяне на тима може да го накара да се оглежда за място другаде. Еднократният победител в F1 посочи, че иска да остане част от заводски отбор, какъвто е и Алпин
В миналото Гасли е карал за Торо Росо/Алфа Таури и Ред Бул. 28-годишният пилот посочи какви са разликите между заводските екипи и клиентските. Той също така посочи, че тази година ще бъде много важна за него и бъдещето му в F1.
„Да, това е важно“, сподели Гасли. „Аз съм бил от двете страни с Алфа Таури и Хонда, както и сега с Алпин и Рено. Честно казано разликата в ресурсите не е никак малка.“
„Няма ограничения когато сте производител. Можеш просто да определиш собствените си граници и да развиваш и инвестираш толкова, колкото искаш. Виждам полза от това, че съм производител като Алпин. Тик финансите не са проблем.“
„Ето защо наистина вярвам, че няма причина и няма ограничение за нас самите и за начина, по който ще подходим към бъдещето“, каза още Гасли.
Един заводски отбор разполага с много ресурси. Но от друга страна всички тимове от F1 се намират рамките на горна граница на разходите. Тя беше въведена именно за да подпомогне отборите с по-малки бюджети и ресурси.
От друга страна заводските отбори често пъти разполагат с по-добри съоръжения и по-голям набор от собствени експертни познания. Това им позволява потенциално да бъдат по-ефективни с ресурсите си в рамките на лимита.
Гасли има важна задача пред себе си. Французинът трябва да обмисли дългосрочното си бъдеще в спорта на фона на новите технически правила, които влизат в сила през сезон 2026 г.
В момента Алпин се намира в много тежко положение. Отборът от Енстън се раздели с ключови специалист и разполага с най-бавния автомобил на решетката. Алпин също така опитва да стабилизира управленската си основа след огромните сътресения през последните месеци
Слабото представяне на Алпин със сигурност ще окаже влияние върху решението на Гасли дали да подпише нов договор или не. Французинът подчерта, че е важно да се разбере настоящият подход на отбора към проектирането и разработването на автомобила, а не само чистото темпо.
„Много важно е разбирането на това, с което разполагаме. Трябва да разберем добре и концепцията на автомобила, който имаме“, каза Гасли.
„Най-важно обаче е разбирането на това, което правим. През 2026 г. предстои голяма промяна в регламента. Тя ще бъде предизвикателство за всеки отбор, независимо дали става въпрос за двигателя или за автомобила.“
„Не става въпрос за това, че концепция на автомобила не работи и ние не знаем какво правим. Много е важно да можем да идентифицираме проблемите си и да предложим решения и цялото това разбиране“, заключи Пиер Гасли.
💙 ALPINE 💙 pic.twitter.com/0EbjaSbBrl
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 29, 2024