Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Станаха ли прекалено високи очакванията към Хамилтън след предсезонните тестове

Станаха ли прекалено високи очакванията към Хамилтън след предсезонните тестове

39
0
Люис Хамилтън

Представянето на Мерцедес в предсезонните тестове във Формула 1 породи повече въпроси, отколкото да даде отговори.

Успяха ли в Бракли най-после да направят силен автомобил? Реална ли е скоростта на F1 W04? Доколко ще успее отборът да се противопостави на съперниците си и във фазата на развитие на колите – нещо, което не се получи миналата година?

Не питайте пилотите за пряк отговор на въпроса кой може да е най-бърз в Мелбърн. Тяхната работа е да объркват и да се преструват, да омаловажават собственото си представяне и да сочат съперник, който е изглеждал бърз с гуми софт и издръжлив в дълги серии. Привлекателността на Формула 1 се крие в многопластовата й, сложна структура. Срещу всеки фен с бензин в кръвта и някакво бегло понятие що е то карти за управление на двигателите и алгоритми за изчисление консумацията на гориво има друг, за когото пилотът е всичко. И една от централните фигури в действието е Люис Хамилтън, чието преминаване в Мерцедес бе маскирано с дипломатични термини като нова глава, шанс да изгради династия с марка с толкова традиции в автомобилни състезания, колкото и Макларън – пише Кевин Гарсайд в материал за британския вестник Индипендънт.

Според публикацията напускането на Хамилтън е резултат от твърдата позиция на Рон Денис по отношение на заплатите в Макларън:

– За Денис компанията винаги е била по-важна от пилота. Но преместването, независимо от какво бе породено, бе точно това, от което Хамилтън имаше нужда. В Макларън никога нямаше да избяга от властта на Денис, от идеята, че стигна дотук само благодарение на ръката, подадена преди 14 години. Там Хамилтън никога нямаше да стане мъж. Винаги щеше да е проекта на Денис, което в голяма степен оставя настрана таланта, усилията, отдадеността и жертвите, изисквани, за да привлече преди всичко вниманието на големия шеф. Проблемите в кариерата му във Формула 1 се кореняха в усилието да съвмести спортните си инстинкти с корпоративните изисквания на това да е част от Макларън. Благодарността бе в сърцето на напрежението – от Макларън я изискваха, Хамилтън все по-неохотно я даваше, докато собствените му сили укрепваха. Задължително щеше да дойде момент, в който Хамилтън и Денис да се сблъскат. И миналогодишните преговори бяха израз на порасналата зрялост на Хамилтън в лицето на абсолютната власт на Денис.

В Индипендънт припомнят също така, че Фернандо Алонсо посочи англичанина като най-опасния си съперник – независимо в кой отбор кара.

Това представлява признание, което той не бе състояние да даде преди време заради горчивите им взаимоотношения в Макларън през 2007 г., когато новакът осуети това, което можеше и трябваше да бъде трета титла за испанеца. От Хамилтън зависи сега да подкрепи твърдението с титли – завършва публикацията.

В същото време бившият пилот от F1 Дейвид Култард предупреди, че вълнението около пристигането на сънародника му в Мерцедес много скоро ще отшуми и ще дойде време за истинската работа.

– Според мен състезател от класата на Люис не би бил доволен от една победа или някой и друг подиум. Той иска да печели и да доминира – също като всички останали момчета. В Мерцедес има определени очаквания. Те са в челните редици на автомобилния свят в продължение на 120 години и трябва да се представят на ниво – независимо дали е на пътя или на състезателната пита. Хамилтън ще хареса новото предизвикателство и новите хора в Мерцедес. Усещането е като да напуснеш дома си за първи пъти и се страхуваш от това. Но излизаш и правиш най-доброто, на което си способен. Той ще стори същото, но вълнението ще се уталожи много бързо, ако се озове в средата на колоната – заяви шотландецът.