Фредерик Васьор коментира предстоящата надпревара в Сузука. Шефът на Ферари се надява отборът да се представи силно и на писта, която е коренно различна спрямо тази в Австралия. Васьор добави, че Скудерията трябва да „свърши перфектна работа“, за да се справи със своите съперници.
Ферари спечели третия старт за сезон 2024 в Австралия. Италианският отбор се възползва от проблемите на Макс Верстапен и окупира първите две места на подиума. Така Ферари записа първи двоен успех след Гран при на Бахрейн 2022 и се доближи само на четири точки от Ред Бул при конструкторите.
Сега Ферари се отправя към Гран при на Япония. Това е едно от най-популярните събития в календара както за ентусиастите, така и за любителите на F1.
Състезанието за Голямата награда на Япония се провежда в Сузука. Трасето се появява за първи път в световния шампионат преди почти четири десетилетия. Оттогава Сузука присъства почти непрекъснато в календара на F1. Изключение правят само периодите 2007-2008 г. и 2020-21 г.
Япония играе важна роля в историята на спорта. Сузука също така е специална не само заради красивата писта под формата на осмица, но и заради наелектризиращата атмосфера на пистата и трибуните. На тях винаги има местни фенове. Те обичат да се обличат в състезателни костюми и с най-причудливи самоделни шапки, направени да приличат на състезателните автомобили.
Сузука е най-разпознаваемата F1 писта заедно с Монца. На пръв поглед тя може да изглежда доста проста. Трасето обаче включва почти всички видове предизвикателства и е истинско изпитание за автомобила и пилота. Заради това Сузука се смята за една от най-вдъхновяващите писти в света.
Сузука има 18 завоя и само една DRS зона на старт-финалната права. Затова пилотите трябва да поддържат пълна концентрация през цялата обиколка, особено когато става въпрос за постигане на отлично време в квалификацията. Средната скорост за една обиколка е от порядъка на 230 км/ч.
На пистата има много малко места за грешки, особено в първия сектор. Това е една от най-сложните части от пистата в целия календар, защото излизането само за част от секундата през емблематичната поредица от завои може не само да коства време, но и да доведе до излитане в бариерите, които обикновено са доста близо тук.
Ферари е един от най-успешните конструктори в Сузука. Скудерията печели надпреварите през 1987, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003 и 2004 г. След това настъпва една суша, която продължава вече 20 години. Целта на Скудерията е да прекъсне тази негативна серия и отново да стъпи на най-високото място на подиума в Япония
„Отправяме се към Япония обнадеждени от успеха ни в Австралия. Това усещане за победа само ни кара да работим още по-усилено, за да се опитаме да го изпитаме отново възможно най-скоро“, сподели Фредерик Васьор.
„Пистата Сузука представлява особено тежко изпитание за автомобилите и пилотите, поради което е толкова популярна сред тях. Вярваме, че разполагаме с конкурентен пакет. Но от друга страна знаем, че трябва да свършим перфектна работа, за да победим съперниците си.“, продължи шефът на Ферари. „Както винаги в Япония и тази година в частност, времето може да изиграе своята роля, тъй като ще се състезаваме през пролетта. Ние обаче сме се подготвили за тази възможност още във фабриката и сме решени да сме в челото“, завърши Фредерик Васьор.
こんにちは、日本
Hello, Japan ❤️Ready to roll for round 4! Follow all the Suzuka updates on the #SFApp and on our social channels 📲
Cover art by Mattia De Iulis ➡️ https://t.co/Lk26l006jz#JapaneseGP🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/jLuQZviJZK
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 3, 2024