Тото Волф обясни причината зад промяната в плановете си. Шефът на Мерцедес вярва, че сега е много важно той да бъде с отбора в този толкова труден период. Затова той е решил да промени първоначалните си намерения да пропусне състезателния уикенд в Япония.
В края на миналата година Волф обяви, че няма да присъства в избрани надпревари от сезон 2024 в F1. Австриецът планираше да прекарва повече време със своето семейство. Първоначалните планове бяха той да не пътува до Сузука. По-рано тази седмица обаче стана ясно, че Волф ще бъде с отбора по време на четвъртия кръг за сезон 2024 в F1. Решението му дойде след двойното отпадане на Мерцедес в Гран при на Австралия
Волф беше помолен да разкрие причините зад промяната в решението си по време на пресконференциите на Сузука. Според него било важно да бъде с отбора, особено през уикенда, в който той са планирани някои ключови експерименти, за да помогне за по-доброто разгръщане на темпото на автомобила F1 W15.
„Бях планирал да не идвам в Япония, защото в Европа има толкова много неща за вършене. Но след това почувствах, че да не дойда в Сузука е грешен избор“, обясни Волф.
„Мисля, че е важно да бъда и със състезателния отбор. Добре ми се отразява и това, че съм близо до екшъна на пистата. Експериментираме с някои неща. В този случай ми дава голяма енергия да съм част от отбора. Надявам се да е така и в обратна. Ето защо реших да не остана в Европа“, добави шефът на Мерцедес.
Мерцедес се представя доста колебливо от началото на новата ера в F1. Отборът от Бракли заложи на грешна концепция, която не работеше както трябва. Затова екипът направи сериозни промени за тази година. Въпреки това F1 W15 не прави нужната крачка напред, на каквато се надяваха Волф и компания.
В Мерцедес трябва да са разбрали грешките, които допуснаха при предишните си два автомобила. В същото време Волф остава убеден, че неговият отбор има това, което е необходимо, за да се върне в челото.
„Ние сме спортен отбор. Спечелихме осем поредни пъти, а това не е правено досега“, заяви Волф. „Имаш периоди, в които се бориш като всеки друг спортен отбор и не можеш да печелиш всеки път. Това е супер предизвикателство.“
„Това не е едно състезание и не е един-единствен сезон. Това е трети пореден сезон, в който не сме на върха“, продължи шефът на Мерцедес. „Оставам абсолютно убеден, че след няколко години ще погледнем назад и ще кажем, че това беше толкова трудно, но толкова важно за развитието на отбора. Това важи от организационна гледна точка, от преоценка на нашите инструменти и системи, които явно не работят толкова добре, колкото при предишните разпоредби“, каза още Волф.
Един от проблемите, които Мерцедес се опитва да разбере по-добре, е защо автомобилът не произвежда нивата на притискане, които трябва да има според данните симулатора
„Има някаква грешка в системата. Ние измерваме много повече притискаща сила, отколкото виждаме на времето за обиколка. Това е нещо, с което се борим още откакто тези правила се появиха през 2022 г.“
„Сега сме на етап, в който опитваме нови неща за да преценим как наистина можем да пренесем представянето, което виждаме във виртуалния свят и което досега не сме успели да направим на пистата“, завърши шефът на Мерцедес.
A few of our Friday favs from a damp but positive day on track at Suzuka 📸😁 pic.twitter.com/8HzuuPnfEZ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 5, 2024