Ромейн Грожан се бе прибрал в Париж, за да е няколко дни със семейството си, когато изведнъж се оказа, че може да изкара половин ден допълнителен тест.
Французинът не губи време, след като разбра, че Кими Райконен не е добре и не кара в съботния ден от изпитанията на испанското трасе и взе сутрешен полет за Барселона. Следобед пилотът вече бе зад волана на Лотус Е21 и накрая бе категоричен, че е имало смисъл да се върне.
– Сутринта се излежавах, трябваше да съм леглото до 9:30 – 10 часа. После имах планирани някои лични неща за вършене в Париж. Но се събудих рано, към 8:30 и като включих мобилния си телефон, получих съобщение от Алан (Перман – директорът операции на пистата в Лотус – б.р.), което гласеше: „Можеш ли да ми се обадиш? Кими не е добре“. Не беше лесно (да се върна), тъй като в събота няма хиляди пилоти – разказа пилотът. – Колкото повече време изкараш в колата обаче, толкова по-добре. Слънцето най-накрая изгря, така че карането бе значително по-различно. Поне имах възможност да опитам как върви колата в нормални условия. Но си струваше да дойда, защото е по-добре да съм на трасето, отколкото да не върша нищо у дома.
Грожан бе поредният пилот, който отбеляза, че гумите се износват много бързо – нещо, което се обсъжда почти от самото начало на предсезонните тестове.
– Даваме най-доброто от себе си, за да ги опазим, но в момента не можем да сторим кой знае какво. Грейнингът определено ще създава сериозни главоболия тази година. В момента този отпред е най-лош. Ако натиснеш сериозно, съсипваш гумите. Но дали ще издържат, ако си по-внимателен? Тези въпроси все още нямат отговори – допълни французинът.
Ромейн заяви, че ще изчака последната дума на лекарите относно състоянието на Райконен. Финландецът обаче се върна днес на Каталуния и провежда последните тренировки за Лотус преди Гран при на Австралия.