Алпин отново отрече слуховете за продажба на отбора в F1. Това заяви неназован говорител. Според неговите думи, всички спекулации и теории за евентуална смяна на собствеността на тима от Енстън са напълно неверни.
През последните 12 месеца настъпиха много бурни времена за Алпин. Френският отбор финишира четвърти при конструкторите през 2022 г. Затова миналия сезон целта на екипа беше намаляване на разликата до челото и борба за повече подиуми и дори победи.
За нещастие, мечтите на Алпин не се сбъднаха. Френският отбор направи крачка назад миналата година, макар да записа подиум в Монако. Незадоволителните резултатите доведоха отстраняването главният изпълнителен директор Лоран Роси и идването на Филип Криф.
Сътресенията в Алпин продължиха през лятото на 2023 г. Тогава отборът се раздели с Отмар Шафнауер и Алан Перман. Пат Фрай също си тръгна от тима и премина в Уилямс. На мястото на Шафнауер беше назначен вицепрезидентът на Алпин Моторспорт Бруно Фамен. Френският специалист продължава да ръководи отбора от F1 и до ден днешен.
Тази година Алпин изживя най-слабия старт от последното си ребрандиране през сезон 2021. Френският отбор заложи на радикална концепция и се надяваше да направи огромен скок напред в представянето си. За съжаление се случи точно обраното- Алпин остана далеч от челната десетка и не спечели точки в първите четири старта от настоящата кампания. Тимът разполага с най-тежкия и бавен автомобил на стартовата решетка и заема последното място при конструкторите. В резултат на тези слаби резултати Алпин се раздели с техническия си директор Мат Харман и главния аеродинамик Дирк де Беер и преструктурира техническия си отдел
Слабото представяне отново породи спекулации, че от Рено Груп обмислят продажба на отбора на Алпин. Говори се, че висшето ръководство на френската марка изобщо не е доволно от настоящите резултати въпреки големите инвестиции, направени през последните години.
Първоначално Рено си възвърна собствеността върху тима в Енстън през 2016 г. През 2021 г. отборът беше ребрандиран като Алпин. Целта на това нещо беше свързана с възстановяване на имиджа на историческата марка спортни автомобили на френския производител.
Но от друга страна, слабите резултати със сигурност оказва негативно влияние върху продажбите на автомобили. Сега всичко зависи от това дали Алпин ще постигне сериозен напредък в следващите стартове. Ако това не се случи, тогава наистина може да има вероятност екипът да бъде продаден.
Намирането на купувач може да не е толкова сериозен проблем. Но от друга страна има едно усложнение, свързано с бъдещето на подразделението за двигатели на Алпин във Вири Шатийон.
Според информация на различни източници от падока на F1, едно от условията за продажбата на отбора е използване на силовия агрегат на Рено за определен брой сезони. Предполага се, че това ще продължи до 2029 г.
В момента Алпин работи усилено по новата задвижваща система, която ще дебютира през 2026 г. Френският производител насочи всичките си ресурси към този двигател и на практика спря развитието на настоящия.
Междувременно от Алпин отново коментираха спекулациите за евентуална продажба на отбора във Формула 1.
„Слуховете и историите, че отборът се продава, са неверни“, заяви говорител на Алпин. „Отборът категорично не се продава.“
Тази година Алпин отново разчита на Естебан Окон и Пиер Гасли. Договорите на двамата изтичат в края на тази година. Има вероятност някой от тях да си тръгне след приключване на кампания. За момента обаче Окон и Гасли бяха категорични че приоритет за тях е да помогнат на отбора да се върне в борбата за точки и по-предни позиции.
Brightening up your timeline 🫶✨
We just wanted to thank you for the love and support recently, it means everything to us 👊 pic.twitter.com/GA7Ht2kUza
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 9, 2024