Ферари призна грешките, коствали победата в 6-те часа на Имола. Скудерията загуби почти спечелено състезание заради сериозни стратегически грешки при промяната на метеорологичните условия на италианското трасе.
Ферари се включи във втория кръг от сезон 2024 в WEC, който се проведе в Имола. Италианският отбор окупира първите три места на стартовата решетка в домашната си надпревара. Полпозишънът грабна прототип №50, следван от №51. Зад тях беше жълтият клиентски прототип на AF Corse с №83.
Скудерията водеше след първата половина от 6-те часа на Имола. По всичко изглеждаше, че Ферари има шанс за победа в състезанието и дори можеше да качи две машини на подиума в Италия. Но за нещастие, нещата тотално се объркаха за Скудерията след промяната в метеорологичните условия на пистата
Във Ферари разкриха, че са разтълкували погрешно получената прогноза за времето в Имола. Също така стана ясно, че е имало срив в командната верига в екипа в най-решаващия момент от състезанието, когато на трасето започна да вали дъжд.
Трите прототипа на Ферари влязоха в бокса за мокри гуми на Мишлен четири обиколки след по-голямата част от своите съперници в категорията на хиперавтомобилите. От екипа са смятали, че дъждът е щял да бъде само за кратко време. Според главния мениджър Джорджио Салви, от Ферари са очаквали дъжда по-рано и не са имали голямо доверие на прогнозата за времето.
„Понякога гледате радара и си мислите, че трябва да вали, но не вали. Затова преставате да разчитате на това“, сподели Салви.
„Смятахме, че това е ситуация, в която не е необходимо да разчиташ твърде много на радара. Да, неправилно преценихме ситуацията. Това е ясно. Не се опитваме да скрием нищо, защото това беше ясна грешка.“
Салви също така разкри, че е планирал да раздели стратегиите на двата заводски хиперавтомобила Ферари 499P. Имало е идея единият от тях премине през бокса за мокри гуми, а другият остане със сликове.
„Трябва да разберем, че този начин за разделяне на стратегията не мина. Нямаше достатъчно време да се види и разбере [какво се е случило].
„Трябва да преразгледаме комуникационната си верига, защото пропуснахме определени сценарии. Трябва също така да преразгледаме процедурите си“, каза още Салви.
Състезанието за Ферари се преобърна тотално в края на четвъртия час. Тогава екипът реши да остави Джеймс Каладо и Мигел Молина със сликове, както и пилота на клиентския прототип Йе Ифей, на все по-мокрото трасе
Скудерията реагира едва когато стана ясно, че автомобилите с гумите за мокро време са много по-бързи. Например победителят Камуи Кобаяши от Тойота беше с 10 секунди от трите прототипа на Ферари. Италианците също така загубиха позиции и от Порше Пенске, Тойота №8 и единият прототип на WRT БМВ.
Салви се опита да подчертае положителните страни за Ферари по време на уикенда в Имола за Ферари. Скудерията записа четвърто място с хиперавтомобил № 50 с екипаж Никлас Нилсен/Мигел Молина/Антонио Фуоко. Салви също така заяви, че отборът е постигнал истински напредък след слабото представяне в откриващия кръг за сезона в Катар.
„Със сигурност развихме автомобила по подходящ начин. Той се държеше много добре“, обясни Салви. Италианецът също така настоя, че във Ферари няма да се разпределя вина за грешките през уикенда: „По никакъв начин не посочваме виновника с пръст. Ние сме същата група хора, която спечели 24 часа на Льо Ман миналата година като начинаещи. Ние печелим заедно и губим заедно“, завърши генералният мениджър на програмата на Ферари в WEC.
📍Imola 📸#FerrariHypercar #Ferrari499P #WEC #6HImola pic.twitter.com/Vw9Jj1fpd1
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) April 21, 2024