Начало Други Тойота спечели дъждовния трилър на Имола, Порше допълни подиума

Тойота спечели дъждовния трилър на Имола, Порше допълни подиума

99
0
Тойота №7
снимка, Тойота

Тойота спечели 6-те часа на Имола. Японският производител се справи най-добре в хаотичното състезание на италианското трасе, изпълнено с редица обрати, драми и промени в метеорологичните условия. Победител в надпреварата стана Тойота №7 с екипаж Майк Конуей/Камуи Кобаяши/Ник де Врис. Второто място зае Порше Пенске №6 с пилоти Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Последното място на подиума в Имола беше за Порше Пенске №6 с екипаж Мат Кембъл/Михаел Кристенсен/Фредерик Маковецки.

Имола беше домакин на втория кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Италианското трасе е с дължина 4.909 км, разположено до едноименния град и прави своя дебют в шампионата. Продължителността на надпреварата е 6 часа.

Старт на състезанието в Имола даде Емануеле Пиро. Италианецът е жива легенда в надпреварите за издръжливост и многократен победител в 24-те часа на Льо Ман. Доскоро Пиро работеше в отбора на Макларън в F1

Ферари поведе след летящия старт в Имола. Италианският отбор окупира първите три позиции в домашната си надпревара и изглеждаше като фаворит за първото място. Зад Ферари бяха двата прототипа на Порше Пенске и Тойота, както и един на WRT БМВ. По-назад имаше инцидент с участието на един прототип на WRT БМВ и Алпин. В инцидента участваше и машината на Isotta Fraschini.

Ферари AF Corse №51 водеше колоната след първите 90 мин. от 6-те часа на Имола. Зад прототипа на Скудерията се движеха Порше Пенске №6, Тойота №7, Ферари AF Corse №50, WRT БМВ №20, Тойота №8, Jota Порше №12, AF Corse №83 и Jota Порше №38. В дъното на колоната бяха прототипите на Алпин, Isotta Fraschini, както и Пежо №94. Междувременно единият от автомобила на Iron Dames в GT категорията отпадна заради технически проблем.

Ферари AF Corse продължи да води след преполовяването на 6-те часа на Имола. Скудерията се доближаваше все по-близо до първи успех от 24-те часа на Льо Ман през юни. В клас LM GT3 водеше автомобил на Порше, подготвен от тима на Manthey.

През втората половина на надпреварата на Имола започна да вали дъжд. Това доведе до сериозни разбърквания и няколко инцидента. Първо пилотът на Isotta Fraschini Карл Бенет излетя на шикана Фаусто Грезини. Това предизвика период на виртуална кола за сигурност. Малко по-късно Калъм Илот (Jota Порше) допусна грешка при втория завой Риваца и заседна в чакъла. По този начин британецът приключи участието си в надпреварата.

Междувременно Ферари допусна сериозна стратегическа грешка. Скудерията спря за трите си прототипа за мокри гуми прекалено късно. Така тимът на практика загуби почти спечелено състезание и се върна на позиция извън топ 5. Всичко това позволи на Ник де Врис и Тойоtа №7 да поведе колоната.

Тойота №7 в крайна сметка спечели състезанието „6 часа на Имола“ и записа първи успех през тазгодишната кампания в WEC. Второто място беше заето от победителите в Катар Порше Пенске №6, следвани от Порше Пенске №5

Четвъртото място беше заето от Ферари AF Corse №50 с пилоти Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Зад тях остана Тойота №8 с пилоти Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли. В топ 10 влязоха още WRT БМВ №20 с екипаж Рене Раст/Робин Франйс/Шелдън ван дер Линде, Ферари AF Corse №51 с пилоти Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо, AF Corse №83 с екипаж Роберт Кубица/Робърт Шварцман/Йе Ифей, Пежо №93 с пилоти Нико Мюлер/Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен и Кадилак №2 с Ърл Бамбър и Алекс Лин.