Себастиан Фетел няма да кара в 24-те часа на Льо Ман. Това стана ясно, след като името на германеца не фигурира в стартовия списък за легендарната надпревара. В същото време стана ясно, че резервният пилот на Астън Мартин Фелипе Другович ще се включи в 24-те часа на Льо Ман с прототип на Кадилак.
The full entry list for the 24 Hours of Le Mans has been announced! 🤩👇 https://t.co/9Ou0IHnELD
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) May 6, 2024
Фетел прекрати активната си състезателна кариера в края на 2022 г. Оттогава германецът се включи в последното издание на Състезанието на шампионите, както и в някои демонстрационни събития. Фетел също така участва и във Фестивала на скоростта в Гудууд.
В края на март Фетел направи първи тест с прототипа Порше 963. Четирикратният световен шампион направи поне две състезателни дистанции на испанската писта Моторланд Арагон. Това породи спекулации, че той може да се включи в WEC и по-специално 24-те часа на Льо Ман
Фетел неведнъж е казвал, че много харесва световния шампионат за издръжливост. Германецът изрази желание да се включи в някой старт в бъдеще. Той също така разкри, че е обмислял и идеята да се върне в F1.
От Порше изчакаха до последно решението на Фетел. Марката беше готова да предостави място на четирикратния световен шампион в третия си заводски хиперавтомобил, който ще се включи в 24-те часа на Льо Ман. В крайна сметка обаче Фетел е избрал да не кара в четвъртия кръг от световния шампионат за издръжливост.
Вчера организаторът на 24-те часа на Льо Лан Automobile Club de l’Ouest (ACO) потвърди списъка със състезателите за събитието, което ще се проведе през следващия месец. В него има 23 прототипа от клас Hypercar и 16 от LMP2. Средната категория беше извадена от WEC този сезон, но получи право да се включи в Льо Ман. В клас LMGT3 има общо 25 автомобила.
Името на Фетел така и не попадна в стартовия списък на ASO. От Порше потвърдиха пускането на трети заводски автомобил с №4. Негови пилоти ще бъдат Фелипе Наср, Ник Танди и Матийо Жамине.
Ламборгини също ще разполага с втори прототип в 24-те часа на Льо Ман. Той носи №19 и с екипаж Ромен Грожан/Андреа Калдарели/Матео Кайроли. Тримата представляват италианския производител в IMSA.
Последните два допълнителни хиперавтомобила в 24-те часа на Льо Ман са на Кадилак. Единият е заводски подготвеният №3 с пилоти Себастиен Бурде/Ренгер ван дер Занде/Скот Диксън. Другият е клиентския №311 на Екшън Експрес Рейсинг. Негови пилоти са Джак Айткен/Фелипе Другович/Пипо Дерани. Резервният пилот на Астън Мартин коментира възможността да кара в 24-те часа на Льо Ман.
„24-те часа на Льо Ман е състезание, което е невъзможно да се опише с думи, такава е магията. Значението му огромно за автомобилите като цяло и за автомобилните състезания в частност“, каза Другович. Бразилецът е двукратен победител във виртуалното издание на надпреварата.
„Два пъти едва се докоснах до магията на Льо Ман, като спечелих виртуалните издания. Сега ще се потопя в нея истински. Каква привилегия е да сбъдна още една своя мечта“, добави Фелипе Другович.
Is it Felipe’s time to shine at magical Le Mans? ✨#WEC #LeMans24 @FelipeDrugovich @CadillacVSeries @24hoursoflemans @AX_Racing pic.twitter.com/UvQMr0zpOY
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) May 7, 2024