Себастиан Фетел приключи успешно първия си тест с хиперкара Порше 963. Четирикратният световен шампион в F1 направи общо 118 обиколки на испанското трасе Моторланд Арагон. За Фетел това беше първо изпитание на писта с хибриден прототип в съответствие с правилата на LMDh.
#Porsche963 – 4-time #F1 world champion Sebastian Vettel successfully tested the #Porsche 963 @AragonMotorLand. It was his 1st racetrack test with a hybrid #LMDh prototype.
Full report and free picture downloads ⬇️https://t.co/V5GkKJEpoB#Raceborn #PorschePenskeMotorsport
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) March 26, 2024
Себастиан Фетел се подготви щателно за теста си с хибридния прототип на Порше. На 14 март германецът посети екипа от WEC в базата на Порше Пенске Моторспорт в Манхайм. Ден по-късно Фетел премина обширна сесия на симулатор в центъра на Порше Моторспорт във Флахт. 36-годишният пилот се запозна със специалните характеристики и сложните механизми за управление на състезателния автомобил за Льо Ман
На 21 март Фетел направи първите опознавателни километри зад волана на Порше 963. Това се случи на вътрешната тестова писта в развойния център във Вайсах. После беше официално обявено, че бившият пилот на Ред Бул, Ферари и Астън Мартин ще се включи в официалния тест на Порше на пистата Моторланд Арагон.
Вчера германската марка проведе теста като част от подготовката си за 24-те часа на Льо Ман. Времето през целия ден беше сухо и хладно с температура на асфалта между 20 и 25 градуса по Целзий и 10 до 13 градуса на въздуха. Фетел се представи много добре и измина без проблеми почти две дистанции от Гран при.
„Разбира се, следя и други дисциплини в моторните спортове. Познавам много пилоти, които участват в WEC и Льо Ман. В един момент любопитството ми беше толкова голямо, че ми хрумна идеята сам да опитам“, сподели Фетел.
„Порше ми даде възможност да тествам актуален хиперавтомобил с модела 963. След настройката на седалката, сесията в симулатора и разгръщането във Вайсах вече имах добро усещане. Да карам Порше на пистата тук, в Арагон- определено беше забавно. Първо трябваше да свикна с всичко и да намеря своя ритъм. Изживяването при карането на такова нещо е различно просто заради покрива над главата, както и заради справянето с по-голямото тегло и гумите. Заводските пилоти на Порше бяха много полезни. Те ми обясниха какво е специалното и с какво трябва да свикна. Това ме улесни.“
#Porsche963 – Test drive successfully completed: #F1 World Champion #SebastianVettel has completed a total of 118 laps or 581 kilometres in the #Porsche #Hypercar @AragonMotorLand. His comment with a smile on his face? „That was fun!“#Raceborn #PorschePenskeMotorsport pic.twitter.com/TPTgHe7JEU
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) March 26, 2024
Заводският отбор на Порше Пенске Моторспорт спечели както 24-те часа на Дайтона в IMSA, така и първото състезание от тазгодишния световен шампионат за издръжливост на ФИА (WEC) в Катар с прототипа 963 с мощност около 500 kW (680 к.с.). През юни ще се проведе кулминацията на WEC- 24-те часа на Льо Ман. Там Порше се стреми към рекордна 20-та обща победа. Във всички кръгове на WEC цялата стартова решетка поле разчита на използването на биогориво от вече две години
„Арагон е едно от малкото места в Европа, където можем да работим денонощно. Това ни дава възможност да работим 36 часа подред в подготовка за Льо Ман. Доста дългата задна права тук ни позволява максималната скорост от над 300 км/ч, която виждаме на пистата в Льо Ман“, обясни Джонатан Дюгид.
„Присъствието на Себастиан Фетел тук е уникална възможност за отбора. Той е четирикратен световен шампион в F1. Той има огромен опит с хибридните системи и високоефективните състезателни автомобили. Наличието на неговата свежа уникална гледна точка за това къде се намира автомобилът и дава обратна връзка за нашите системи и представяния е уникална възможност. Щастливи сме, че той е тук. Той излезе от автомобила с усмивка, което е добре“, добави управляващият директор на Порше Пенске Моторспорт.
Заедно с Фетел бяха още шестима пилоти. Тук се включват участниците в WEC Андре Лотетер, Мат Кембъл, Фредерик Маковецки, Кевин Естре, Лорънс Вантор, Михаел Кристенсен, както и действащият шампион в DTM Томас Прайнинг.