Чикаго също може да бъде домакин на старт от F1. Това твърди информация на някои медии. Според нея, Либърти Медия е близо до сключване на договор за провеждане на състезание по улиците на града, започвайки от 2026 г. По-късно обаче информацията беше опровергана и стана ясно, че до този момент няма подписано споразумение между ръководството на Формула 1 и управата на Чикаго.
With strong rumours circulating that @sternpinball‘s hometown of Chicago will be hosting an F1 round from 2026 onwards, surely it is time for SPI to give us a F1 themed pinball machine 😉 https://t.co/jC28f3EJIE#pinball #f1 #f1pinball pic.twitter.com/sGcQsXnqQc
— ausretrogamer (@ausretrogamer) May 13, 2024
Вчера се появи нова информация относно евентуално състезание от F1 в Чикаго. Според акаунта на FastestPitstop в социалната медия X/Twitter, вече има напредвали преговори между градските власти и F1. Медията твърди, че решението за провеждане на състезание в Чикаго през 2026 г. вече е взето
Акаунтът твърди, че „Планирането на събитието е пред завършване. Очаква се също така да има изграждането на нов стадион за $4 млрд. в Чикаго, който да привлече повече финансиране.
„Потвърдено е, че състезанието ще бъде нощно и ще се проведе непосредствено преди Гран на Канада. Очаква се надпреварата от F1 в Чикаго да бъде обявена през следващите няколко седмици“.
Някои медии обаче направиха собствени запитвания относно твърденията. В крайна сметка информацията за сключване на договор между Либърти Медия и местните власти в Чикаго бяха отхвърлени. Също така стана ясно, че в момента няма планове за добавяне на четвърто състезание в Съединените щати, въпреки непрекъснатия растеж на F1 в страната.
Няколко часа по-късно FastestPitstop изтри поста за Чикаго и публикува следното съобщение:
„Бихме искали да отговорим на неотдавнашния туит относно потенциалния Гран при на Чикаго. След внимателно обмисляне и преглед на информацията взехме решение да свалим последния туит, свързан с тази тема.“
„Бяхме уведомени за допълнителна информация, която влиза в противоречие с някои от твърденията, направени от нашия източник. Винаги се стремим да предоставяме точна и надеждна информация. Затова сме разочаровани, че в този случай не сме успели да го направим. Искаме да ви уверим, че се отнасяме много сериозно към точността на нашите доклади и искаме да предотвратим подобни случаи в бъдеще. Благодарим ви за разбирането.“
We would like to address the recent tweet regarding the potential Chicago GP.
After careful consideration and review of the information, we have made the decision to take down the most recent tweet related to this topic.
We have been made aware of further information that…
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) May 13, 2024
Това не е първият случай, в който има слухове за състезание в Чикаго. В началото на годината стана ясно, Formula One Licensing B.V са подали четири искания за регистрация на търговски марки в Службата за патенти и търговски марки на САЩ. Това включва „Formula 1 Chicago Grand Prix“, „Grand Prix of Chicago“, „Formula 1 Grand Prix of Chicago“ и „Chicago Grand Prix“
Ако тези марки бъдат одобрени, F1 ще има правото да използва наименованията за рекламиране на състезание в Чикаго. Няма обаче никакви гаранции, че такова състезание някога ще се проведе. В миналото F1 е подавала търговски марки за Гран при на Маями и Гран при нас Лас Вегас. Това се е случвало няколко години преди състезанията да станат факт.
През 2017 г. F1 регистрира търговска марка и в Ню Йорк. Повече от шест години по-късно обаче състезание в мегаполиса няма. От Либърти обаче не са се отказали напълно от идеята един ден Формула 1 да се състезава в „Голямата ябълка“.
Миналата година по улиците на Чикаго се проведе старт от НАСКАР. Събитието беше спечелено от новака Шейн ван Гисберген и пожъна голям успех. Договорът на Чикаго с НАСКАР е за три години и има опция за удължаване.
Преди няколко месеца съветникът на кмета на Чикаго Брендън Райли заяви, че не е възможно да се организират НАСКАР и F1 в една и съща година. Според него, американските серии ще спечелят в тази конкретна битка поради значително по-опростената логистика спрямо тази на F1.
„Ще трябва да е едното или другото. Това, което направихме с НАСКАР, заварявайки капаци на шахти и изглаждайки дупки и наричайки го писта, не работи с F1. По-сложно е, затова и цената е по-висока“, каза Хопкинс.
This Chicago F1 street circuit is beautiful ……. FFFOOORRR INDYCAR https://t.co/Phe0XBwe0E pic.twitter.com/7WCMSdxr3h
— ahmed baokbah 🇸🇦🏎✈️ (@ahmed_baokbah) May 13, 2024