Ферари ще запази историческия си бонус и при следващото споразумение „Конкорд“. Това твърди Motorsport. Според информация на британското издание, Скудерията ще продължи да получава допълнителни пари заради заради приноса си към F1. От друга страна, очакванията са бонусът да бъде по-малък.
🚨Ferrari to Retain but Cap Historic Bonus Payment in F1’s Next Concorde Agreement from 2026
– Discussions ongoing between F1 teams and Liberty Media for the new Concorde Agreement effective from 2026.
– Concorde Agreement governs regulatory and commercial terms of F1.
– Draft… pic.twitter.com/Ti7IzQm7JH
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) May 21, 2024
Отборите от F1 продължават да обсъждат с Либърти Медия условията на новото споразумение „Конкорд“, което трябва да влезе в сила от 2026 г. Документът определя начина, по който се управлява спорта. Едното споразумение се отнася до регулаторната рамка на състезанията от Гран при, а другото очертава търговските условия
Наскоро на отборите бяха изпратени проектоусловия като следваща стъпка от този напредък. След това вероятно ще започнат интензивни дискусии за постигане на споразумение, от което всички страни да са доволни.
Предполага се, че една от точките на тези условия е Ферари да запази своите бонуси, но вече в по-малък размер. По силата на настоящия договор „Конкорд“ Ферари получава 5% от целия дял за отборите за приноса си към шампионата. Освен това Скудерията и още няколко екипа са с бонус за историческо участие в първенството. Останалите пари от дела за отборите се разпределят процентно спрямо класирането в конструкторския шампионат от съответния сезон. Следователно Ред Бул получава най-много средства. Зад тях са Мерцедес, Ферари и Макларън.
Настоящото споразумение „Конкорд“ приключва в края на 2025 г. Според него отборите получават 50% дял от печалбите на F1 до определен момент. След това те получават по-малък дял, ако генерират повече приходи.
Приема се, че при сегашните нива на приходите, надхвърлящи $3 млрд. долара през миналата година, F1 отборите получават 45% дял.
Един от най-интригуващите аспекти в рамките на споразумението „Конкорд“ е допълнителното историческо плащане, което Ферари получава заради значението си за сериите. Това е единственият отбор, който се е състезавал във всеки сезон от началото на F1 през 1950 г. Бонусът на Скудерията няма отношение към състезателните му успехи на пистата.
Източници разкриха, че предложението в следващото споразумение „Конкорд“ е бонусите на Ферари да бъдат ограничени до 5%, независимо от нивото на наградния фонд.
Това означава, че италианският отбор все още ще получава значителна част от приходите на F1. Скудерията обаче ще загуби ескалиращия бонус, на който се радваше напоследък.
Some of the best bits from Imola you didn’t see 📲#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XwzfcnWXoa
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 21, 2024