Шарл Льоклер отрече проблемите със задвижващата система на Ферари. Пилотът от Монако няма притеснения за представянето си по време на домашната му надпревара.
След състезанието в Имола Льоклер разкри, че проблемите с батериите са попречили на Скудерията по време на квалификацията. Той каза, че отборът изглежда е имал различна стратегия за захранване от тези на Ред Бул и Макларън
Ферари внесе редица подобрения за Гран при на Емилия Романя. Първоначалните очаквания бяха, че това може да помогне на тима да се пребори със своите директни съперници.
Льоклер направи добро впечатление в двете тренировъчни сесии в петък. За съжаление, актуализациите не проработиха достатъчно добре в квалификацията. Така Льоклер и Сайнц дадоха четвърто и пето време и бяха по-бавни от двете коли на Макларън и Макс Верстапен. Двамата все пак минаха едно място напред заради наказанието на Оскар Пиастри.
В състезанието Ферари отново изоставаше от своите съперници. Льоклер финишира трети и нямаше отговор на темпото на Норис и Верстапен. Сайнц пък беше изправен от Пиастри след спиранията в бокса и остана пети.
„Не, това не е проблем“, заяви Льоклер пред медиите, когато бе попитан дали има притеснения относно работата на задвижващия агрегат на Ферари в домашната му Гран при.
„Очевидно е, че го видяхме малко в последното състезание. Видяхме го малко и в Джеда. Смятам, че това е по-скоро начинът, по който управляваме всичко. Това не е нещо, което е замразено, което не можем да променим в краткосрочен план, така че просто трябва да го разгледаме. Това не е нещо толкова притеснително“, добави пилотът на Ферари.
Пистата в Монако е коренно различна от тези в Джеда и Имола. Тук мощността и използването на хибридната система не е от толкова голямо значение. Това кара Льоклер да вярва, че няма да има притеснения този уикенд. Той също така потвърди, че от Ферари са направили анализ на проблема и няма да допуснат да се повтори
„Изглежда, че Ред Бул и Макларън бяха от положителната страна на нещата в Имола. Ние изпуснахме малко този въпрос, така че го разгледахме.“
„Не мисля, че тук [в Монако] това ще има толкова голямо значение. Ситуацията, в която се намираме, е много различна. Това обаче може да се отрази за останалата част от сезона. Затова направихме подходящ анализ от наша страна и съм сигурен, че ще се справим с това“, добави Шарл Льоклер.
Пистата в Монако е известна с много трудните си изпреварвания. Затова борбата в квалификацията ще бъде много оспорвана.
„С тези автомобили изпреварванията стават все по-трудни. Затова очаквам в събота борбата за първото място да бъде много оспорвана. Досега през сезона никога не сме успявали да бъдем най-бързи в квалификациите. От друга страна това е писта, на която пилотът все още може да направи разлика и да намери няколко стотни, които могат да означават полпозишън“, завърши пилотът на Ферари.
Straight to work 💪#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/u0JQsx1q1p
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 23, 2024