ФИА дисквалифицира Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг. Резултатите на двамата пилоти на Хаас бяха извадени от квалификацията, тъй като задните крила на техните болиди не са издържали проверката след края на сесията
A technical compliance failure on both VF-24s, discovered in post-qualifying inspection, means both HULK and MAG to start Monaco GP from Pit Lane.#HaasF1 #MonacoGP pic.twitter.com/twTLn7gyxY
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 25, 2024
Малко квалификацията екипът на ФИА провери двете коли на Хаас. Оказа се, че отворът на системата DRS на двата автомобила на Haas е по-голяма от максимално допустимата стойност от 85 мм. Въпросът бе отнесен до стюардите. Те потвърдиха обичайното наказание, което е дисквалификация и за двата автомобила на дадения отбор
Подобно на другите си конкуренти, Хаас използва нова спецификация на задното крило в Монако. Екипът искаше да се справи с огромните изисквания на градското трасе, което изисква огромно ниво на притискане.
От Хаас обясниха, че просто са допуснали грешка с новото си крило, което е трябвало да бъде настроено по различен начин. Така е трябвало да се гарантира спазването на правилата. В крайна сметка Хаас пое отговорността за грешката.
„Отборът обясни, че това е следствие от неволна грешка от при настройката на разстоянието между клапите на крилото“, пишат стюардите в почти идентични изявления, отнасящи се до двата автомобила.
„Използваното крило беше с нов дизайн, който се позлваше за първи път в Монако. Старият дизайн беше настроен така, че да отговаря на регламента. Най-голямото разстояние беше измерено от центъра на крилото.“
„При новия дизайн най-голямото разстояние е в крайните точки на крилото. Отборът не е обучил механиците си да определят разстоянието според новия дизайн, което е довело до несъответствието.“
„Екипът предположи, че неспазването на изискванията не е довело до предимство в работата. В член 1.3.3 от Международния спортен кодекс ясно е посочено, че това е без значение. Отборът на Хаас беше откровен в признаването на грешката си.“
Дисквалификацията означава, че двамата пилоти на Хаас ще потеглят от последните две места на решетката в утрешната Гран при на Монако. Магнусен даде 15-то време и отпадна в Q2. Той бе помолен да прекъсне последната си летяща обиколка.
Хюлкенберг се представи малко по-добре и даде 12-то време. Германецът беше извикан по-рано пред стюардите за това, че е попречил Естебан Окон в Q2. Пилотът на Хаас обясни, че радиокомуникационната му система не е работила и той не е знаел за приближаването на Окон.
Стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия, тъй като бяха получили многобройни съобщения за проблеми с радиото в различни отбори. Окон също така посочи, че не е бил толкова възпрепятстван.