Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Защо Ред Бул не поиска Сайнц? „Достатъчно бърз е, за да направи...

Защо Ред Бул не поиска Сайнц? „Достатъчно бърз е, за да направи живота на Верстапен малко прекалено некомфортен“

2364
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Еуфорията от победата на Карлос Сайнц в Австралия отдавна утихна, а след малко повече от два месеца след успеха си в Мелбърн испанецът остана с две възможни опции да продължи кариерата си във Формула 1 – Заубер/Ауди и Уилямс. Твърди се, че той е изчакал до Монако, за да е абсолютно сигурен, че няма възможност да отиде в Ред Бул. Вариантът да стане пилот на Мерцедес отпадна още по-рано. След изясняването на ситуацията сега Сайнц трябва да вземе решение между двете реални оферти, които има. А то няма да е лесно, особено като се има предвид, че от Уилямс предлагат на испанския пилот заплата, колкото му дават и от Ауди.

Ред Бул предпочете да запази Серхио Перес още две години в отбора вместо да рискува – не само със Сайнц, но и с пилот от собствената си академия плюс Юки Цунода и Даниел Рикиардо. За отхвърлянето на опцията „Сайнц“ се смята, че има две основни причини, пише в анализ на the-race.com.

„Независимо от факта, че Сайнц и [Макс] Верстапен се разбират добре помежду си, от Ред Бул не искат бащите им да се озоват в същата ситуация като в Торо Росо в началото на кариерите на синовете им. Проблемите там възникнаха основно заради тях. Не помага и фактът, че Сайнц е достатъчно бърз, за да направи живота на Верстапен малко прекалено некомфортен – нещо, за което има малка вероятност от Ред Бул да признаят публично. А отказът на Ред Бул идва, след като и Мерцедес вече не е реалистична опция.“

„Залогът на Сайнц не се получи и той трябва да избира между две опции с големи отстъпки по отношение на бъдещето му във Формула 1. Крачка назад в момента изглежда неизбежна“, се казва в анализа

Потенциалът за нов сблъсък между Йос Верстапен и Карлос Сайнц старши изглеждаше застрашителен. Jos the Boss, както е известен до ден-днешен бившият пилот от Формула 1, е прочут с избухливия си характер. Двукратният световен рали шампион, наричан Ел Матадор, пък не е толкова експресивен публично, но има огромно влияние в света на автомобилния спорт. Сблъсъкът на ниво Ред Бул в F1 щеше да е чутовен, особено на фона на все още неудобната обстановка в екипа от Милтън Кийнс. Не е изненадващо, че ръководеният от Кристиан Хорнер отбор реши да си спести излишното напрежение.

Карлос Сайнц пък ще навърши на 1 септември тази година 30 години. Опитът му от почти десетилетие като титулярен пилот във Формула 1 би бил полезен и на Заубер/Ауди, и на Уилямс. Проблемът е, че нито един от двата отбора няма да му даде шанс да се бори за нещо съществено в близко бъдеще. В момента Заубер се трансформира постепенно в заводски екип на Ауди, който ще започне участието си в шампионата от 2026 г. Въпреки репутацията на марката от Инголщад – че печели във всички дисциплини в автомобилния спорт, в които се включва, ще са необходими поне няколко години, за да достигне достатъчно високо ниво.

В Уилямс също текат промени, които няма как да се случат за един-два сезона. Джеймс Ваулс се опитва да превърне изостаналия отбор в съвременен екип, но и това изисква време. За разлика от Валтери Ботас Сайнц иска да печели скоро. Финландецът заяви наскоро, че за него по-важни от конкурентоспособността на болида са сигурността и продължителността на проекта. Тоест готов е да се обвърже с по-слаб отбор за по-дълъг период.

Сайнц изглежда се оказа в позиция да избира „по-малкото зло“ от гледна точка на кариерата си в Гран при

Той обаче има далеч по-високи изисквания и претенции от Нико Хюлкенберг например, който през август ще навърши 37 години и вече избра Ауди.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ferrari (@ferrari)

При големите отбори на хартия остана свободно едно място – в Мерцедес. За там обаче се смята, че Тото Волф ще промотира Андреа Кими Антонели. Така остават свободни 9 кокпита. Твърди се, че Пиер Гасли ще запази мястото си в Алпин. Не се очаква Астън Мартин да освободи Ланс Строл. Така бройката свободни места отива на 7: по едно в Алпин, Заубер и Уилямс и по две в Хаас и Виза РБ.

Най-вероятните кандидати за Алпин са настоящият трети пилот на тима Джак Дуън, Виктор Мартенс от академията на екипа (в момента в F2) и от последните дни – Гуаню Жу

Първите двама са добре познати на отбора. Жу обаче разполага със спонсори, които могат да изиграят роля да продължи да се състезава в Гран при. Това не е единственият фактор в негова полза. Концернът Рено има тесни връзки с китайския конгломерат Geely, който е сред поддържащите Жу компании.

Основно в Германия тук-там се споменава името на Мик Шумахер като евентуален кандидат за Алпин. Целият списък с възможни кандидати за място в тима от Енстън навява спомена, че съвсем не толкова отдавна отборът разполагаше с Фернандо Алонсо и Оскар Пиастри, а си позволи да изтърве и двамата.

Валтери Ботас вече няколко пъти говори с Джеймс Ваулс за позицията в Уилямс. В негова полза е фактът, че двамата се познават добре от годините на финландеца в Мерцедес, където Ваулс бе главен стратег. Освен това Ботас няма да излезе на отбора от Гроув толкова скъпо, колкото Карлос Сайнц. Според непотвърдена информация за сезон 2024 Валтери взима $10 млн. Сайнц е със заплата от $12 млн. Ботас вероятно е склонен да намали възнаграждението си.

Естебан Окон излезе официално на пазара на пилоти преди ден. От Алпин обявиха официално, че ще се разделят с него в края на сезон 2024. Моментът на оповестяване бе такъв, че действието бе възприето от доста фенове като наказание за случилото се в Монако. Всъщност преговорите вървяха от няколко месеца. В Енстън бяха наясно, че Окон си търси друг кокпит във Формула 1 от известно време. Френският пилот е смятан за опция за Заубер, Хаас и Уилямс.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Esteban Ocon (@estebanocon)

За Хаас се твърди, че почти сигурно ще вземе младия Оливър Беърман

Юки Цунода отново бе пренебрегнат в Ред Бул и може да потърси друг вариант за себе си. Той има подкрепата на Хонда, което би могло да е сериозна помощ, макар и от 2026 г. нататък. Що се отнася до Даниел Рикиардо, то за него се твърди, че в момента лично Хорнер го пази и няма вероятност да бъде заменен от резервния пилот на Ред Бул и Виза РБ Лиам Лоусън. Новозеландецът започва да се оглежда към други шампионати, тъй като в момента няма вариант за влизане в F1.