Ферари спечели тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Скудерията грабна победата в изпълнената с екшън надпревара благодарение на автомобил №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. На второ място завърши Тойота №7 с пилоти Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес/Ник де Врис. Последното място на подиума беше за миналогодишния победител Ферари №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.
FERRARI REPEAT HISTORY AT LE MANS!!! 🏆🇫🇷
#50 wins the most prestigious endurance race in the world for @FerrariHypercar!#WEC #LeMans24 #Ferrari #ROLEX pic.twitter.com/HcRRRlGQR4
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
24-те часа на Льо Ман беше четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция.
Тази година се проведе 92-рото издание на 24-те часа на Льо Ман. Състезанието беше изпълнено с екшън и променливи метеорологични условия. Имаше много инциденти в различните категории. Повече от четири часа пилотите от WEC караха зад колата на сигурността заради лошите метеорологични условия през нощните часове
Победата за Ферари №50 не дойде толкова лесно. Автомобилът потегли от четвърта позиция. В края на първата обиколка той беше на втора позиция зад Ферари №51. С напредване на състезанието Ферари №50 се движеше зад клиентския прототип на AF Corse. Двете машини имаха по-добра стратегия и показваха отлично темпо на дългата писта в Льо Ман.
2 часа преди финала Ферари №50 водеше колоната. При излизането от бокса Никлас Нилсен спря за момент, след което отново тръгна. Няколко тура по-късно една от вратите на неговия автомобил беше леко отворена. Нилсен нямаше как да я затвори и беше принуден да влезе в бокса. След това датчанинът трябваше да кара доста внимателно, ако искаше да запази водачеството до карирания флаг.
Борбата зад Нилсен също беше много оспорвана. Другият прототип на Ферари заемаше второ място, следван от Тойота №8. Двете машини имаха контакт, който доведе до завъртане на Брендн Хартли. По този начин Тойота №8 се смъкна до шестото място. Инцидентът беше разследван от стюардите, които дадоха 5-секундно наказание на прототип с №51.
#51 Ferrari AF Corse has been given a 5-second penalty to be taken at the next pit stop, for contact with #8 Toyota earlier in the race.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #LeMansTV pic.twitter.com/dlML5ZyD4m
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
В последния час Ферари №50 продължаваше да води колоната с Нилсен. Датчанинът караше с по-ниско темпо заради мократа писта и по-малкото гориво в резервоара. Зад него Хосе Мария Лопес допусна няколко грешки и загуби ценни секунди. Това даде малка глътка въздух на Нилсен, който продължаваше да пести гориво и да се справя много добре с големия трафик на пистата.
Trouble for the No.7 Toyota Gazoo Racing as José Maria Lopez spins off at T1. He quickly rejoins the track.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/ipbKPazAAp
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Ферари №50 в крайна сметка успя да спечели тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Прототипът на италианския производител успя да стигне до финала, макар да беше с почти празен резервоар. Така Скудерията записа втора поредна в Льо Ман, откакто се включи в премиерния клас на WEC. Този път победители станаха Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен
History made once again.#WEC #LeMans24 @FerrariHypercar pic.twitter.com/6lLbFHdoE8
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Второто място остана за Тойота №7. Японският производител отново записа подиум в легендарното състезание. Тойота минимализира щетите след проблемите в по-ранния етап от 24-те часа на Льо Ман. Последното място на подиума остана за миналогодишния победител Ферари №51. Така Скудерията имаше два екипажа на подиума в Льо Ман.
The Italian anthem for Ferrari. 🇮🇹#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/eZroI78qhi
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
На четвърто място се класира потеглилият от полпозишън автомобил на Порше Пенске №6 с екипаж Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Пети и шести бяха Тойота №8 с пилоти Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли и Порше Пенске №5 с екипаж Фредерик Маковецки/Михаел Кристенсен/Мат Кембъл. На седмо място остана Кадилак №2 каран от Ърл Бамбър/Алекс Лин/Алекс Палу. Следващите две места бяха за прототипите на Jota Порше. Единият е №12 с екипаж Уил Стивънс/Калъм Илот/Норман Нато. Другият е с №38 и екипаж Дженсън Бътън/Оливър Расмусен/Фил Хенсън. Десетото място беше за Ламборгини Iron Lynx №63 с пилоти Мирко Бортолоти/Данил Квят/Едоардо Мортара.
В категорията LMP2 победата отиде при прототип №22 на
Юнайтед Аутоспорт и екипаж Оливър Джарвис/Биджой Гарг/Нолан Сийгъл. Второто място беше за прототип №34 на Inter Europool Competiton. Подиумът допълни прототип №28 на Idec Sport.
United Autosports is your LMP2 WINNER at the 24 Hours of Le Mans!! 🏆🇫🇷#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/gCGvPnr2Ds
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024
Успехът в Льо Ман в категория LMGT3 отиде при Порше №91 на Manthey Ema. Пилоти на този автомобил са Морис Шуринг/Ясен Шахин/Ричард Лиц. Второто място беше заето от WRT БМВ №31 с екипаж Шон Гелаел/Дарън Лън/Аугусто Фарфус. Подиумът в тази категория допълни Форд №88 на Протон Компетишън с екипаж Денис Олсен/Джорджио Рода/Микел Педерсен.
Manthey EMA claim LMGT3 VICTORY at the 24 Hours of Le Mans!!! 🏆🇫🇷#WEC #LeMans24 #Porsche pic.twitter.com/gPZ4XJLmfM
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 16, 2024