Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Пирели представи новите гуми за 2013 г.

695
0
Пирели

Пирели започва новия сезон във Формула 1 с напълно нова гама сликове P Zero и гуми за мокър асфалт Cinturato. Тези напълно нови продукти са разработени спрямо желанията на отборите и са съобразени с правилата на ФИА за 2013 г. Най-сериозните промени са в смесите, които сега са значително по-меки, както в структурата на гумата, която е много по-подвижна, а каркасите пък са били подсилени допълнително.

Целите на всички тези нововъведения са да се подобри представянето на гумите, и температурното разпределение, за да се избегне така нареченият блистеринг, при който гумата деградира неравномерно заради неравномерното си нагряване. Сега благодарение на това развитие, термалната деградация трябва да се увеличи, за да се подсигури минимум две спирания в бокса на състезание и за да се отвори повече възможност за тактически надигравания между отборите по отношение на стратегията.

Каркасите също изглеждат различно, с идеята да бъдат разпознавани на момент. Добавен е и нов цвят, оранжевият, който заменя сребърния, използван за означаването на твърдата смес.

„През 2013 г. продължаваме своята философия, към която се придържахме през миналата година, а именно да развиваме гумите, с които влязохме във Формула 1 през 2011 г.“, обясни спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Целта е да поставяме нови предизвикателства за пилотите и да сме сигурни, че всички екипи започват на едно и също ниво новата година що се отнася до гумите. Със събирането на повече информация в състезанията през миналата година, отборите вероятно са успели да разберат начина на работа на гумите след невероятния старт със седем победители в първите седем състезания. Резултатът в края на годината бе състезания, които не бяха толкова оспорвани и в повечето от които имаше само по едно спиране. Наблюдавахме подобно развитие и през 2011 г., което се превръща в разочарование за феновете, доста от които искат от нас да продължим развитието на гумите по време на сезона. Именно затова се надяваме, че промените отново ще направят битката за победа в състезанията много интересна.“

Развитието на гумите за новия сезон е включило хиляди часове компютърни симулации, както и хиляди километри изпитания на писта. Симулациите са направени със сложен софтуер, включващ също така и данните събрани през 2012 г. от инженерите на Пирели. Изпитанията на писта пък са направени с Рено R30 в пет частни теста на пистите Херес, Спа, Барселона (две сесии) и Пол Рикар (където са тествани гумите за мокро), от пилотите Хайме Алгерсуари и Лукас ди Граси.

Екипите пък имаха възможност да изпробват твърдата смес за предстоящия сезон, обозначена с оранжево, в първата сесия на финала на миналия сезон в Бразилия. Пълната гама ще бъде предоставена на екипите в първите тестове през февруари на Херес.

Основните характеристики на новите гуми са подобрени спрямо тези от миналата година. Смесите са по-меки при всички видове, което позволява по-бързото постигане на работна температура и се смята, че това ще доведе до времена с 0,6-0,8 сек на обиколка по-добри спрямо тези от миналата година.

Еволюцията в развитието на практика означава, че сегашните твърди гуми ще са еквивалент на медиум сместа от миналата година. Бордовете на гумите са по-меки, но самите каркаси са значително подсилени. Ефектът от това е значително по-бърза термална деградация, но пика на представянето на гумата се разширява. Подобрено е и сцеплението, особено в излизането от завоите, което спомага за по-бързите времето на обиколка. и

Разликата в представянето на различните смеси е около 0,5 сек на обиколка, противно на миналата година, когато във втората част на сезона често бе и по-малко.

Дизайнът на гумите е направен в лабораториите в Милано, а за производството им е използвана фабриката в Измит, Турция. След като са преминали през задължителният контрол по качеството, гумите се изпращат в логистичния център в Дидкот (Великобритания), от където се пращат по различните писти. Отборите отново ще имат на разположение по 11 комплекта на уикенд, от които 6 ще са от по-твърдата смес, а 5 от по-меката. Пирели ще доставя по 1800 гуми на състезание.