Гуаню Жу може да продължи кариерата си в Алпин. 25-годишният пилот е един от потенциалните съотборници на Пиер Гасли благодарение на подкрепата, която получава от китайския автомобилен гигант Geely.
Жу има договор със Заубер до края на годината. Но по всичко изглежда, че той няма да бъде част от швейцарския отбор след това. Китайският пилот призна, че той и неговият мениджър разглеждат няколко опции за следващата година и изрази желание да остане в F1
Едната опция за Жу е Хаас. Американският отбор търси заместник на Нико Хюлкенберг. Жу може да предложи сериозна спонсорска подкрепа, която да бъде от голямо значение за тима. Въпреки това се говори, че Аяо Комацу е предпочел да вземе пилот, който да постига повече резултати на пистата, а не да разполага само със спонсори.
Жу може да премине и в Алпин. Китаецът беше част от академията на френския производител до края на 2021 г. После той дебютира в F1 с тима от Хинвил, който тогава се казваше Алфа Ромео.
Преминаването в Алпин може да бъде подпомогнато от връзките на Жу с Geely. 25-годишният пилот е посланик на китайския автомобилен гигант. Освен това Geely има близки взаимоотношения с Рено Груп. През май двете марки създадоха заедно подразделение за автомобилни задвижващи системи.
Говори се, че Geely проявява интерес към F1 и може да има някакво присъствие в шампионата в бъдеще. В същото време Жу разкри малко подробности относно подкрепата, която получава от Geely.
„Всичко, което мога да кажа лично за себе си e, è вече работя заедно с Geely Group“, сподели Жу. „Бил съм посланик на техните автомобили. Zeekr е от тяхната група, така че продължавам да много близък с тях.“
„Разбира се, те все още имат голям интерес около моторните спортове и към F1 като цяло. Смятам, че те ще се опитат да ми помогнат в тази насока, което е хубаво.“
„Знам, че те имат добра връзка с Рено Груп. Това обаче не прави категорично решението ми по-скоро къде ще [се] насоча. Като цяло партньорството им е по-скоро свързано с шосейните автомобили. Все пак съм убеден, че те ще опитат да направят всичко за мен, както и аз самият, заедно с моята мениджърска група. Няма какво друго да добавя по този въпрос“, каза още пилотът на Заубер.
Партньорството на Рено Груп с Geely в сферата на шосейните автомобили в никакъв случай не гарантира на Жу място в F1. Това обаче може да се промени, ако интересът на Geely към F1 нарасне. Говори се, че китайският автомобилен гигант иска да закупи Алпин. Но за момента от ръководството на Рено категорично отричат слуховете за продажба на тима в F1
Жу призна, че има няколко опции за 2025-та. Целта на китаецът е да бъде на стартовата решетка за още няколко години.
„Разбира се, основният приоритет остава да се опитам да остана на стартовата решетка за следващия сезон. Но до момента нищо не е потвърдено. Имаме нужда от малко повече време, за да разберем къде ще отида и дали ще остана в спорта в бъдеще“, завърши Гуаню Жу.
Zhou has a message for you 👀 pic.twitter.com/MizmXOGXZd
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 24, 2024