Джак Милър останал неприятно изненадан от решението на КТМ да го освободи след края на сезона. Австралиецът призна, че от ръководството на марката са обещали да „остане част от семейството“ и през следващата година. Милър също така призна, че не е преговарял с други производители преди да разбере, че няма да кара за КТМ догодина.
Милър се присъедини към КТМ през 2023 г. Четирикратният победител в MotoGP пристигна с големи очаквания. За съжаление, Милър така и не успя да запише толкова силни резултати. Най-доброто му класиране беше трето място в Гран при на Испания на пистата Херес.
Бъдещето на Милър в КТМ беше под голяма въпросителна след началото на сезон 2024. Австралиецът на практика беше отписан от заводския тим заради това, че изоставаше от Педро Акоста. Младият испанец дебютира тази година с тима на Tech3 GasGas и вече има два подиума на сметката си.
В началото на месеца КТМ официално обяви, че Акоста ще кара за заводския отбор догодина на мястото на Милър. Въпреки това австралиецът се надяваше, че ще остане част от семейството на марката, макар и в тима на Tech3. От КТМ също изразиха желание да запазят Милър
Преди малко повече от две седмици КТМ обяви, че привлича в редиците си Енеа Бастианини и Маверик Винялес. Двамата ще карат заводски подготвени мотори на тима на Tech3. Това на практика потвърди раздялата на марката с Милър и Аугусто Фернандес.
Милър остана разочарован от решението на КТМ да го освободи. 29-годишния пилот призна, че първоначално австрийската марка му е обещала, че ще го задържи за поне година.
„Бях изненадан. Последното, което чух, беше „не си прави труда да говориш с никого, защото искаме да те задържим в семейството“. После три часа преди излизането на прессъобщението получавате телефонно обаждане, че няма да получите договор“, каза Милър.
„Така че, да, бях неприятно изненадан. Това беше най-малкото. Но нещата са такива, каквито са. Както им казах, не съм дошъл в този проект, за да вляза и да изляза след две години.“
„Оставих най-конкурентния мотор на стартовата решетка, за да дойда тук и да се опитам да допринеса със знанията си. Чувствам, че това което успяхме да донесем, за да подобрим мотора до определено ниво, беше голямо допълнение.“
Милър казва, че има няколко опции пред себе си за 2025 г. Едната от тях е Грезини Дукати. Италианският отбор търси заместник на напускащия Марк Маркес. Интерес към австралиеца проявява и Хонда. Милър може да се върне и в Прамак. Тимът се очаква да използва мотори на Ямаха от следващата година
Милър призна, че бъдещето в MotoGP няма да бъде продиктувано от семейния му живот. Той призна, че никога не е обмислял възможността да стане тестови пилот.
„В момента всичко е било свързано с разговори. Става въпрос за претегляне на това, което искам, какво предлага проектът по отношение на това. Би било приятно да отида отново в Дукати. Познавам мотора много добре, както и структурата там.“
„Не се съмнявам, че мога да се върна на този мотоциклет и да бъда в топ пет почти веднага. Но много неща се променят в MotoGP след влизането на новите технически правила през 2027 г. Работя по проект и търся дългосрочен дом, за да завърша последните си силни години в MotoGP и да работя за обща цел. Мислех си, че това може да се случи в КТМ, но в крайна сметка не стана.“
„Това е едно от нещата, които трябва да преценим. Имам пари в сметката си и съм голям късметлия. Не става само въпрос за това. Става дума за това, което искам за кариерата си“, завърши Джак Милър.
Gearing up. 💪 #KTM #ReadyToRace #DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/82oc7w6BFV
— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) June 27, 2024