Андреа Стела призна, че тимът на Макларън е допуснал грешка по време на Гран при на Великобритания, когато не вкара и двамата си пилоти в бокса, а остави Оскар Пиастри за още една обиколка на пистата. В началото на надпреварата австралиецът и съотборникът му Ландо Норис имаха невероятно темпо, когато на пистата Силвърстоун започна да вали и излязоха първи и втори. Малко след средата на състезателната дистанция Норис влезе в пита едновременно с двата Мерцедес-а. Пиастри остана още една обиколка на пистата.
„Трябваше да натиснем повече и да направим двойно спиране. Отлагането пита на Оскар с една обиколка ни загуби много повече време, отколкото щеше да отиде ако двамата бяха влезли в бокса едновременно.“
„В ретроспекция е ясно кое беше правилното – да спрат и двете коли едновременно. Ще си вземем поука от станалото и следващия път ще се справим по-добре“, коментира шефът на Макларън в F1
„Мисля, че бяхме малко алчни и не искахме да приемем загубата на време с двоен питстоп. Но понякога просто трябва да си търпелив, да си наясно, че ще изгубиш малко, но да постъпиш правилно, а не да се надяваш допълнителната обиколка да не ти струва прекалено много. Особено след като дъждът бе доста стабилен. Условията нямаше да станат по-лесни като изчакаме един тур. И мисля, че Оскар щеше да е в наистина силна позиция. Или поне толкова силна, колкото тази на Ландо – като възможност да спечели състезанието“, допълни Стела.
View this post on Instagram
Кристиан Хорнер от Ред Бул изрази учудване от тактиката на Макларън за Норис в края на надпреварата
Той посочи, че тимът от Уокинг е имал избор да сложи средни по твърдост гуми на болида на британския пилот. Вместо това Норис взе софт. Макс Верстапен бе с хард, изпревари го и финишира втори.
„Ние едва не спечелихме състезание. То като цяло бе странно. В първата част нямахме темпо с медиума. Мерцедес изглеждаше като че ли контролира темпото тогава, докато ние потъвахме. В този момент се притеснявах за Карлос Сайнц, който гонеше Макс. После взехме решението да сложим интермедии в правилния момент. Допълнителната обиколка с тях ни изведе трети, макар че ни струва известно износване на гумите. Темпото ни пак падна, докато гумите на останалите започнат да се рушат“, посочи Хорнер.
„След това скоростта се оправи, нещата се изравниха. Накрая трябваше да се вземе решение какви гуми да се използват за финалния стинт. Видяхме, че софтът не изглежда особено добре. Други болиди правеха по шест-седем обиколки преди меката смес да се износи. Затова заложихме на харда. Това бе най-добрата възможност“, добави шефът на Ред Бул в F1.
„Макларън имаше нов медиум. Ние нямахме, както и Мерцедес. Очаквах да видя гумите с жълтия кант (на болида на Норис). Може би ще разгледат нещата в ретроспекция…“, каза още Хорнер във връзка с финалната част на Гран при на Великобритания.
View this post on Instagram