Енрике Кардиле напуска Ферари, обявиха официално от отбора.
„Скудерия Ферари обявява, че Енрико Кардиле напуска компанията и съответно ролята на технически директор, отговарящ за шаситата“, се казва в съобщението от Маранело
„След почти две десетилетия с Ферари Кардиле подаде предизвестието си. Ето защо като временна мярка, която се въвежда незабавно, отговарящият за шаситата отдел ще бъде ръководен от шефа на отбора Фредерик Васьор.“
„Всички в Скудерия Ферари благодарят на Енрико за упоритата работа през всички тези години.“
Team Statement: pic.twitter.com/iSPYCFc3Dk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 8, 2024
За Кардиле се говори от известно време, че е подписал договор с Астън Мартин. Незабавното му напускане вероятно е в тази връзка, защото специалистите на толкова висок пост в отбор от Формула 1 имат задължителен период, през който не могат да работят за друг Гран при тим. Ако т.нар. gardening leave се брои от началото на юли, то до края на сезон 2024 Кардиле ще е бил извън тима на Ферари в продължение на половин година. Това би могло да му даде възможност да започне работа другаде.
49-годишният Кардиле е родом от Арецо. Той завършва университета в Пиза през 2002 г.
със специалност аеронавтика. Темата на дипломната му работа е аеродинамичният тунел на Ферари. През 2003-та работи по университетски проект за аеродинамика в сътрудничество с Ферари. Присъединява се към екипа от Маранело през 2005 г., където работеше и досега.
Във Ферари Кардиле е работил по версии на Gran Turismo 458 Italia GT2 и GT3, 488 GTE и GT3. През 2016 г. става шеф на аеродинамичния отдел на Джестионе Спортива. На следващата година заема поста на ръководител в департамента за проекти. От 2019-та съвместява тази длъжност с началството на аероотдела. От началото на 2021 г. бе отговарящия за шасито технически директор. Техническата структура във Ферари е такава, че има отделни технически директори за шаси и задвижващи системи.
През последните седмици се говори, че Астън Мартин очаква скоро отговор и от Ейдриан Нюи. Прочутият английски конструктор засега си почива и не се знае дали иска да продължи работа във Формула 1.