Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер използвал екстремни настройки на своя автомобил, за да се справи с...

Льоклер използвал екстремни настройки на своя автомобил, за да се справи с подскачането

2830
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер е използвал екстремни настройки на своя автомобил в последните няколко старта. Пилотът на Ферари се е надявал да разбере причината за последните проблеми на SF-24, свързани с подскачането в някои завои.

Ферари започна сезона като най-сериозният съперник на Ред Бул. Отборът от Маранело имаше представител в по-голямата част от надпреварите в началната фаза на кампанията и спечели състезанията в Австралия и Монако

Скудерията направи крачка назад след представянето на подобренията в Испания. Новите части направиха SF-24 по-труден за управление и върнаха подскачането. Този неприятен феномен беше едно от основните главоболия на отборите след влизането на новите технически правила преди две години. Но с напредване на времето повечето тимове успяха да го елиминират напълно или поне да го контролират.

Проблемите с актуализациите от Барселона накараха Ферари да върне спецификацията на болида от Имола. Това определено е крачка назад за Скудерията. Според Сайнц, екипът е загубил „два-три месеца развитие във въздушния тунел.“ В същото време екипи като Макларън и Мерцедес продължават да правят крачки напред и да се доближават до Ред Бул.

Проблемите на Ферари повлияха най-вече на представянето на Льоклер. Състезателят от Монако спечели само 12 точки в последните 4 старта. Така той беше изместен от Ландо Норис в генералното класиране и беше застигнат от Карлос Сайнц.

По време на срещите с медиите в Унгария той разкри, че е бил готов да жертва собствените си резултати в краткосрочен план, за да помогне на Ферари да разреши проблемите, които изпита от Испания насам.

„Мисля, че темпото ни до Монако беше наистина добро“, каза Льоклер.  „Както съм казвал много пъти преди това, ние вероятно бяхме отборът, който отбеляза най-голям напредък. От последния старт в Монца до Монако тази година темпото на подобрение беше наистина добро.“

„След това отидохме в Монреал, където имахме някои проблеми със силовия агрегат в състезанието, което очевидно ни костваше добър резултат. След това повратната точка беше от Барселона нататък. Там имахме ъпгрейд, който донесе много повече отскачане.

„От този момент нататък е бях доста краен в промяната на настройките, за да се опитам да намеря начин да заобиколя тези проблеми. Затова платих цената в някои състезания.“

„Въпреки това получих много информация за тези проблеми. Смятам, те ще ни помогнат да се възстановим от този уикенд нататък“, добави пилотът на Ферари.

Твърди се, че отборът от Маранело е въвел промени в актуализирания под, който са предизвиквали отскачането. Предполага се, че инженерите на Ферари искат да разберат дали някои от новостите могат да се използват занапред

Запитан кой пакет ще избере Ферари за този уикенд, Льоклер отговори така: „Засега няма да навлизам в подробности. Ще видите днес и утре. Свършихме домашното си доста добре. Както казах, преминавахме по доста екстремен начин с настройките през последните няколко състезания от моя страна. Това ме кара да вярвам, че научихме много неща. В седмицата между състезанията можем да си направим изводи и да направим своя избор за този уикенд.“

Шесткратният победител в F1 e на мнение, че Унгария няма да се оптималното място, където да се тестват новостите в болида на Ферари. Въпреки това той смята, че могат да бъдат събрани много данни, от които екипът да направи съответните изводи.

„Смятам, че това не е пистата, на която отскачането е най-видимо. Ние обаче имаме показатели“, обясни той.

„В последните три-четири състезания имаме неща, които могат да ни покажат дали сме на прав път или не. Затова смятам, че ще разберем много неща този уикенд. Очаква Спа да бъде още по-голям тест за нас. Сигурен съм, че това, което научихме през последните три-четири състезания, ще ни помогне в бъдеще, независимо дали сме тук или на друга писта. Отсега нататък ще направим стъпка напред“, завърши Шарл Льоклер.