Макларън продължава развитието на MCL38. Това заяви Андреа Стела. Италианският инженер разкри, че отборът ще представи някои подобрения в автомобила след лятната пауза. Стела също така беше категоричен, че Макларън няма да насочва повече фокуса си към 2025 г. и ще се бори с Ред Бул до края на сезона.
Макларън направи огромна крачка напред след представянето на пакета с актуализации в Маями. Британският отбор започна да топи изоставането спрямо Ред Бул състезание след състезание и да разполага с по-силен автомобил
Понастоящем Макларън заема второто място при конструкторите. Тимът от Уокинг изпревари Ферари малко преди началото на лятната пауза и започна да се доближава опасно близко до Ред Бул. Разликата между двата отбора е 42 точки.
Макларън записа двойна победа в Унгария, с което потвърди, че е реална заплаха за Ред Бул. В същото време австрийският отбор представи някои новости, които обаче не доведоха до нужната крачка напред. Това ядоса Макс Верстапен, който няма победа от Гран при на Испания насам. Нидерландецът остана четвърти в последния старт на Спа и остана без подиум.
Борбата между Макларън и Ред Бул ще продължи през втората половина на кампанията. Очакванията са тук да се включи Мерцедес, а защо не и Ферари.
Шефът на Макларън Андреа Стела направи обзор на случилото се през първата половина от сезон 2024 в F1. Италианецът беше приятно изненадан от скоростта, която е показал MCL38 до този момент.
„Ако ми бяхте казали преди състезанието, че ще спечелим точки от Ред Бул, нямаше да съм толкова сигурен“, сподели Стела след Гран при на Белгия. „Очаквах Верстапен да се справи по-добре. В миналогодишното състезание Перес завърши на нещо от рода на 10-15 сек. от Верстапен, като двамата записаха двойна победа.“
Никой не очакваше Ред Бул да направи такава крачка назад след това, което постигна през 2023 г. Отборът от Милтън Кийнс спечели 21 от общо 22 старта, като не триумфира единствено в Сингапур.
Стела призна, че е видял възможност неговият отбор да настигне „Червените бикове“ след успеха в Маями. Италианецът обаче не очакваше автомобилът да бъде толкова конкурентен, колкото е сега.
„Изненадан съм, че бяхме толкова конкурентоспособни. Трябва да се има предвид, че от Маями нататък всъщност не сме внасяли много нови части в автомобила“, отбеляза Стела.
„Обновяването в Маями беше много голямо. Има и някои подобрения, които ще дойдат през втората част на сезона. Очаквам да имаме много повече нови части през тази част от кампанията“, добави ръководителят на Макларън.
Стела разкри, че в Ред Бул са имали много повече разработки от началото на сезона. Някои от тях обаче не проработиха според очакванията и не помогнаха на Верстапен и Перес да направят необходимата крачка напред
„Ред Бул е направил повече разработки на пистата, отколкото ние. Това важи по отношение на доставените физически части. Но сега ние сме в състояние да осребрим някои от тези разработки, върху които работим последно време.“
Макларън също допусна някои грешки в последните стартове. Отборът от Уокинг загуби ценни точки заради слабите потегляния на Ландо Норис и забавяния при спиранията в бокса. Екипът също така допусна някои груби стратегически грешки. Всичко това обаче не притеснява толкова Стела.
„Реалността е такава, че никой няма перфектно състезание. Това просто е невъзможно. Всъщност сме доста доволни от нивото на последователност и здравина, което имаме като отбор. Приемам позитивите и продължаваме да работим върху възможностите, които се появят пред нас“, обясни шефът на Макларън.
„[Ние] сме единственият отбор, в който един от пилотите е спечелил точки във всяко едно състезание. Досега имаме мега надеждност. Вече съм забравил броя на състезанията, в които печелим точки. Имахме възможности, в които можехме да се справим по-добре. Като цяло общата картина е, че сме един много силен и последователен отбор“.
Накрая Стела омаловажи твърденията, че Макларън MCL38 е най-стабилният автомобил на стартовата решетка и изпреварва Ред Бул RB20 по отношение на представянето.
„Продължавам да получавам коментари, че Макларън разполага с най-добрият автомобил. Аз обаче винаги продължавам да наливам малко вода в огъня“, каза Стела.. „Има четири автомобила, които са почти на едно и също ниво. Има известна променливост, свързана с характеристиките на пистата е функция на пистата и метеорологичните условия.“
„Изглежда, че първите няколко отбора са много близко. Затова някои малки фактори и променливи обстоятелства могат да променят подреждането във всеки един момент“, заключи директорът на Макларън.
Вчера стана ясно, че Стела е удължил договора си с Макларън. По този начин италианецът ще продължи да ръководи отбора и след влизането на новите технически правила през 2026 г.
A season to be proud of so far. 🤩 pic.twitter.com/4yCA89YVN8
— McLaren (@McLarenF1) August 1, 2024