Isotta Fraschini изтегли участието си в световния шампионат за издръжливост. Италианската марка обяви, че напуска WEC с незабавен ефект и няма да се включи в последните три старта за този сезон. Не се знае дали Isotta Fraschini ще се завърне в шампионата през 2025 г.
🚨BREAKING: Isotta Fraschini announce their IMMEDIATE WITHDRAWAL from Hypercar ❌
The Italian manufacturer is en route to the sixth WEC round in Austin, but has withdrawn citing there are “no longer any conditions to continue the partnership with Duqueine.”@IFautomobili | #WEC pic.twitter.com/M7NIITmd0B
— Only Endurance (@onlyendurance) August 21, 2024
Isotta Fraschini се оттегли от WEC издръжливост с незабавен ефект. По този начин бройката на прототипите в клас Hypercar ще бъде намалена в оставащите три кръга до края на годината
Основната причина за оттеглянето на Isotta Fraschini е свързана с продължаващите спорове с тима на Duqueine, който отговаряше за управлението на един Tipo 6-Competizione. Слабото представяне също може да се прибави като фактор за оттеглянето от WEC. Isotta Fraschini беше и марката, която разполагаше и с най-малко ресурси в сравнение със съперниците си.
Очаква се спорът между Isotta Fraschini и Duqueine да стигне до съда. В същото време ръководството на марката е решило да спре програмата си за състезания за издръжливост. Вместо това бутиковата марка ще пренасочи ресурсите си към разширяване на инициативите си за писта и шосейни автомобили.
„Гордеем се с постиженията си в дебютния ни сезон. Участието в WEC беше чест и невероятно преживяване. 24-те часа на Льо Ман бяха най-значимото ни събитие“, заяви Мигел Валдекабрес.
„Това много трудно решение не беше взето лесно. То обаче ни позволява да надграждаме върху опита си. Сега ще насърчаваме растежа на нашата марка и развитието на нашите продукти както на състезателния, така и на пазара за хиперколи.
„Ние сме нов производител с големи амбиции. Решението да не продължим участието си в WEC през 2024 г. е стратегическо задължение, за да запазим ресурсите си и да осигурим приемственост на нашия проект. „Въпреки този труден неуспех, ние сме развълнувани от това, което ни очаква в бъдеще. Пътуването ни като високопроизводителна марка продължава. Очакваме с нетърпение да достигнем нови върхове“, добави главният изпълнителен директор на Isotta Fraschini.
Isotta Fraschini планираше да се включи в клас Hypercar на WEC още в края на миналия сезон. Марката проведе редица тестове на различни писти. Първоначално Isotta Fraschini си партнираше с Vector Sport. В крайна сметка обаче договорът с британския отбор беше развален. Това, в съчетание с липсата на хомологация отложи дебюта на Isotta Fraschini до началото на тази година.
Isotta Fraschini изпитваше огромни затруднения в първите пет старта от тази година. Италианската бутикова марка нямаше темпото на нито един от своите съперници и редовно заемаше последните места в класирането. Най-доброто постижение на екипът беше 11-то място в 24-те часа на Льо Ман с прототип №11 и екипаж Жан-Карл Верне/Карл Бенет/Антонио Серавале. В последното си участие в Сао Пауло тримата отпаднаха заради технически проблем
Бъдещето на Isotta Franschini в световния шампионат за издръжливост остава под въпрос. По-рано тази година WEC промени правилата и ще изисква от производителите да използват два автомобила от следващия сезон. Ако италианците не се включат, то местата най-вероятно ще отидат при някои клиентски отбор.
„Isotta Fraschini изказва искрена благодарност на спонсорите, пилотите, партньорите и феновете за непоколебимата им подкрепа през този първи сезон. Компанията също така благодари на WEC и Automobile Club de l’Ouest (ACO) за тяхната подкрепа и се надява на евентуално завръщане в близко бъдеще“, се допълва в изявлението на марката.
END OF THE SEASON
Although the Tipo 6 LMH Competizione #11 is already on its way to Austin (Texas) for the sixth round of the season, Isotta Fraschini Milano Fabbrica Automobili has announced its immediate withdrawal from the 2024 World Endurance Championship (WEC) season as… pic.twitter.com/L3JFByIj8T
— Isotta Fraschini Milano Fabbrica Automobili (@IFautomobili) August 22, 2024
Isotta Fraschini става третият производител, който напуска WEC след въвеждането на категорията Hypercar. В края на миналата година от шампионата си тръгнаха Гликенхаус и Floyd Vanwall Racing. Не се очаква някой от тези екипи да се върне някога в WEC.
No more independent manufacturers in #WEC Hypercar
❌ Isotta Fraschini
❌ Glickenhaus
❌ Vanwall— Hypercar GTP (@Hypercar_GTP) August 22, 2024