Тимът на Макларън има предимство в квалификационната скорост, а Ред Бул е с най-добро състезателно темпо, сочат изчисленията, направени в анализ на официалния сайт на Формула 1 след петъчните свободни тренировки на пистата Монца. Екипът на Ферари, който е с най-големия пакет новости за уикенда на домашната си Гран при на Италия, е трети като скорост в един бърз тур и втори като темпо в дълга серия. Разликите между първите четири отбора освен това са много малки.
Според данните Макларън има предимство от 0,1 сек в квалификационно темпо спрямо Ред Бул
Ферари е на 0,16 сек зад екипа от Уокинг, а Мерцедес – на 0,28 сек. След това разликата отскача на над половин секунда: Хаас е на 0,52 сек, Астън Мартин – на 0,68.
„Имахме много работа, тъй като трябваше да съберем данни за аеродинамичните си новости. Освен това се постарахме да разберем поведението на гумите на новия асфалт. А информацията сочи, че те работят по различен начин на тази настилка в сравнение с миналото“, коментира шефът на Макларън Андреа Стела.
„Асфалтът е много по-гладък, което предлага някои възможности от гледна точка на настройките. Уикендът изглежда ще е близка борба между отборите в челото. Обичайните четири отбора ще са в битка за подиума“, допълни ръководителят на Макларън в F1.
Ландо Норис каза, че не се е чувствал комфортно в болида си по време на първата тренировка на Монца. Нещата се пооправили с някои промени в реглажите за втората сесия.
„В началото сцеплението беше ниско, но това е проблем, с който се сблъскаха всички. Колата беше бърза. Оскар [Пиастри] допусна голяма грешка и загуби може би 0,4-0,5 сек. Тоест с лекота щеше да е пръв в класирането. Аз имам доста работа. Осем коли изглежда имат сериозна скорост – Ферари, ние, Ред Бул, Мерцедес – и това означава вълнуваща квалификация“, допълни английският пилот на Макларън.
https://t.co/42XicoYKha – In qualifying, there’s only 0.16s in it in the fight for pole between McLaren, Red Bull and Ferrari, with Alpine currently over a second off the pace bringing up the rear. pic.twitter.com/QjJvYW7bs3
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 30, 2024
https://t.co/42XicoYKha‘s Race Pace graph indicates that it will be very close with Red Bull leading the field after Friday running by 0.05s from Ferrari, McLaren with Mercedes just 0.11s behind as the fourth fastest team. pic.twitter.com/7yfBTSQAOP
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 30, 2024
По отношение на състезателното темпо анализът сочи, че Ред Бул е на върха, макар и с минимална разлика – 5 стотни от секундата спрямо Ферари и 0,06 сек спрямо Макларън
Мерцедес е четвърти на 0,11 сек, следван от Хаас (+0,79), Астън Мартин (+0,88), Уилямс (+0,94) и т.н. Всички коментари от първите четири отбора бяха, че очакват близка битка и в квалификацията, и в състезанието. Повечето екипи отбелязаха, че са имали сериозен грейнинг, което бе потвърдено и от Пирели.
„Грейнинг имаше и при двата типа използвани в петъчните тренировки гуми. Нямаме данни за хард, тъй като само един пилот използва твърдата смес. Но изборът в началото на подготовката бе ясен знак за предпочитаната от отборите посока за останалата част от състезателния уикенд“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.
„На Монца дължината на питлейна и самата смяна на гумите означават, че стратегия с два бокса може да означава сериозна загуба на време. Най-вероятният сценарий е тимовете да опитат да се справят с медиум и хард, за да правят само по един бокс. Втори комплект хард може да бъде запазен за евентуален план Б, ако деградацията вследствие на грейнинг остане сериозна и в състезанието“, допълни Изола.