Начало Други Индикар: Маклоклън спечели второто състезание в Милуоки

Индикар: Маклоклън спечели второто състезание в Милуоки

76
0
Скот Маклоклън
Скот Маклоклън, снимка Индикар

Скот Маклоклън спечели второто състезание в Милуоки. Пилотът на Пенске се справи най-добре в хаотичната надпревара на овалното трасе. Това беше трета победа за Маклоклън от началото на кампанията. Втори и трети финишираха Скот Диксън (Чип Ганаси Рейсинг) и Колтън Херта (Андрети).

Милуоки е домакин на 15-тия и 16-тия кръг за сезон 2024 в Индикар. Състезанията се провеждат на овална писта с дължина 1.633 км и разположена до едноименния град в щата Уисконсин

Вчера се проведе първото състезание на овала в Милоуки. Победител в него стана Пато О’Уорд, а подиумът беше допълнен от Уил Пауър и Конър Дейли. Маклоклън финишира осми, след като потегли от полпозишън.

Драмите в Миуоки започнаха още по време на загряващите обиколки. Лидерът в шампионата Алекс Палу получи проблем и не успя да стартира своя болид. Испанецът беше върнат обратно в бокса. Палу все пак получи разрешение да стартира, макар че щеше да бъде затворен с няколко обиколки от съперниците си.

Нюгардън поведе колоната след летящия старт в Милуоки. Радостта на американеца обаче беше твърде кратка, след като той участва в инцидент заедно с колегите си от Чип Ганаси Рейсинг Линус Лундквист и Маркус Армстронг. В резултат на това Нюгардън отпадна и беше закаран за преглед в медицинския център. Същевременно Лундквист беше наказан, докато на пистата излезе кола за сигурност.

Маклоклън поведе след рестарта на надпревара №2 в Милуоки. Веднага зад него беше Пауър. Австралиецът имаше чудесна възможност да намали сериозно пасива си спрямо Палу. Испанецът се върна на трасето, след като механиците отстраниха проблема с неговия болид.

Следващият период на жълти флагове дойде в обиколка №65. Тогава Дейвид Малукас (Meyer Shank Racing) забави темпото заради вероятен технически проблем. Същевременно Пауър поведе пред Роси, Маклоклън, О’Уорд и Феручи. Малко преди това от борбата отпаднаха Лундквист и Нолан Сийгъл (Ероу Макларън).

Пауър запази водачеството след рестартирането на старт №2 в Милуоки. Зад него Маклоклън спечели няколко места. Палу също си пробиваше път напред след проблемите преди старта. В същото време Пато О’Уорд получи повреда в своя болид. Състезателят на Ероу Макларън се прибра в бокса и окончателно загуби шансове да се бори за титлата

Следващият период на жълти флагове беше заради завъртане на Стинг Рей Роб. Състезателят на A.J.Foyt Racing успя да се върне на трасето безопасно. Малко по-късно Грейм Рейхал (Rahal Letterman Lanigan Racing) беше ударен от Кристиан Расмусен (Ед Карпентър Рейсинг) и се озова в стената. Американецът беше крайно разочарован от случилото се. Отпред Пауър и Маклоклън диктуваха събитията.

Драмите в Милуоки продължиха след поредния рестарт на втората надпревара. Лидерът Пауър се завъртя и имаше лек удар, след който повреди предното крило. Пилотът на Пенске влезе в бокса и беше затворен с обиколка. Това позволи на Маклоклън да излезе начело, следван от Роси и Херта.

В следващите обиколки Маклоклън и Херта водеха оспорвана битка за първото място. Двамата се изпревариха многократно. Зад тях се движеше Роси и друга групичка от пилоти. Последният период на жълти флагове дойде в обиколка №181. Тогава Пиетро Фитипалди (Rahal Letterman Lanigan Racing) се удари в стената и отпадна.

Маклоклън запази първото място след поредния рестарт в Милуоки. Състезателят на Пенске не допусна нито една грешка до края на състезанието. По този начин той записа трета победа за сезона и втора поредна на овал след тази в Айова.

Втори и трети финишираха Диксън и Херта. Наскоро новозеландецът записа старт №400 в Индикар и стана рекордьор по брой подиуми. Четвърти и пети се класираха Сантино Феручи (A.J.Foyt Racing) и Маркус Ериксон от тима на Андрети. В топ 10 влязоха още Александър Роси (Ероу Макларън), Ринус ВиКей (Ед Карпентър Рейсинг), Кайл Къркуурд (Андрети), Ромен Грожан (Juncos Hollinger Racing) и Уил Пауър (Пенске).

Палу запази водачеството във временното класиране преди финала на сезона в Нашвил. Испанецът има актив от 525 точки. Зад него са Пауър (492), Маклоклън (475), Херта (462) и Диксън с 443. При производителите Шевролет увеличи преднината си спрямо Хонда.