Карлос Сайнц се изказа доста оптимистично за представянето на Ферари в оставащите стартове до края на сезона. Испанецът беше доволен от подобренията, представени на Монца и дори вярва, че Скудерията може да се пребори с Макларън в шампионата при конструкторите.
Ферари представи някои подобрения в домашната си Гран при на Италия. Скудерията се надяваше да направи крачка напред и да се доближи максимално до Макларън и Ред Бул. Новостите в болида включваха преработен под, нови крила, курпус и др. Целта беше генерирането на повече притискане, без да се появява подскачане. Този неприятен феномен тормозеше отбора от Барселона насам
Новостите в автомобила помогнаха на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц да направят крачка напред. Пилотът от Монако даде четвърто време в квалификацията. После той спечели надпреварата благодарение на алтернативната си стратегия и отлично пазене на гумите. Така Ферари надхитри Макларън и записа 20-ти успех на Монца. Това беше и първа победа за Скудерията на това трасе от 2019 г. насам.
На Монца Ферари записа един от най-силните си рейс уикенди от началото на сезона. Отборът от Маранело спечели общо 37 точки, след като Сайнц финишира 12-ти. По този начин „Черните кончета“ успяха да намалят изоставането си спрямо Ред Бул и Макларън при конструкторите. Разбира се, пред Скудерията има още дълъг път, преди да се притисне сериозно своите преки съперници.
„На базата на [Гран при на Италия] бяхме в истинско състезание с Макларън. Ефектът на изтегляне направи малка разлика“, заяви Сайнц. „Това е решаващо за конструкторите, защото ние бяхме отборът, спечелил най-много точки този уикенд.“ Това означава, че има голям шанс не само да постигнем повече победи през годината, но и да се борим за трофея при конструкторите. Ако успеем да сме толкова бързи и на други писти, ще бъдем плътно до Макларън и Ред Бул“. добави пилотът на Ферари.
Сайнц остава реалист, въпреки брилянтния успех в Италия. 30-годишният пилот иска да види дали Ферари ще може да се представи добре на оставащите писти до края на сезона. Той подчерта и специфичния характер на пистата в Монца.
„Мисля, че загубих изтеглянето около 15-ата обиколка, когато те излязоха в бокса. Усетих колко по-бавно е без него“, каза той.
„След това се образува колона от три автомобила и аз бях в средата на нищото. Въпреки това мисля, че участвахме в реална битка с Макларън което беше страхотно да се види.“
„Но в същото време това е Монца, която е толкова специфична писта. Затова така че трябва да изчакаме да отидем на по-нормални писти и да видим дали този ъпгрейд наистина е обърнал сезона в наша полза. Нека да видим дали ще се борим за победи или ще останем на същото положение“, заключи Карлос Сайнц.
Sunday BEGAN with a party too 🎂#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/4empKBzEqG
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 4, 2024