Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Биното се нуждаел от два дни, за да подпише с Ауди

Биното се нуждаел от два дни, за да подпише с Ауди

731
0
Гернот Дьолнер и Матия Биното
Гернот Дьолнер и Матия Биното, снимка Майкъл Потс

Матия Биното разкри подробности относно присъединяването си към Ауди. 54-годишният специалист се е нуждаел от само два дни, преди да реши да подпише с германския производител. Биното също така призна, че редовно е следящ случващото се в F1 през последната година и половина.

Биното има огромен опит в F1. Швейцарско-италианският инженер прекара повече от 25 години във Ферари. През този период той заемаше различни длъжности и дори ръководеше тима от 2019 до 2022 г.

Малко след края на сезон 2022 Биното реши да напусне Ферари. После той се намираше в период на „gardening leave“ и нямаше право да работи за други отбор от Формула 1.

В началото на тази година Биното беше свързван с няколко екипа от F1- Алпин, Астън Мартин и Ауди. Говореше се, че германският производител проявява най-силен интерес към бившия ръководител на Ферари и е готов да му предложи договор с тлъсто възнаграждение

Преди малко повече от месец стана ясно, че Биното се завръща в F1 с Ауди. 54-годишният специалист дойде на мястото на Андреас Зайдл и Оливер Хофман, който бяха освободени. Биното заема позицията управляващ технически директор. Като такъв той отговаря за департамента за задвижващи системи в Нойбург, както и за този за шасита в Хинвил.

Наскоро Биното коментира присъединяването си към Ауди. Той също така разкри, че е следял редовно случващото се в F1 и му е липсвала работата в шампионата.

„Мисля, че не е лесно, защото след 30 години може да мечтаеш най-накрая да имаш някаква почивка“, каза Биното.„Може да си мечтаеш да имаш няколко почивни дни, да посетиш и да останеш със семейството си. Това бяха много страхотни и полезни моменти.“

„Но след 28 години да спреш изведнъж….. Винаги си на 100 120 процента, 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата. Това е трудно. Вече се бях върнал у дома и гледах всички сесии, анализирах данните, опитвах се да разбера какво се случва, четях вестници, четях какво пишат журналистите.“

„Само си представете колко лошо може да бъде, когато правя собствената си оценка! Затова не ми беше трудно да реша. Аз, имам страст. Мисля, че не приех никакви компромиси, също и по отношение на предложенията, които получих. Наистина чаках проекта на Ауди. Когато предложението дойде, подписахме договора за два дни. Това показва голямата ми ангажираност към него“, каза още изпълнителният технически директор на Заубер/Ауди.

Биното е изправен пред огромно предизвикателство. Той застана начело на отбор, който се намира в огромна криза и не е спечелил нито една точка от началото на сезона. Следователно 54-годишният инженер ще трябва да свърши много работа, за да гарантира, че бъдещият тим на Ауди ще бъде конкурентен още през 2026 г.

„Имам предвид един критерий. Мисля, че той със сигурност ще помогне на проекта“, обясни Биното.  „Какво да направим? Тогава въпросът става: „Как да го направим възможно най-бързо?“

„Сега виждам, че критерият е ясен. Определяме приоритетите си, защото не можеш да направиш всичко наведнъж. Това са няколко години, в които трябва да се развием. Въз основа на моя опит имах късмета да се присъединя към Ферари през 1995 г. и да бъда част от този велик период.“

„Аз видях процеса и отделих време, както и преди 30 години. Наех много млади хора, създадох основи. Имах в отбора и хора с висши умения, създадох отборния дух, мисленето на един печеливш отбор и се подобрявах.“

„Има толкова много неща, които са завладяващи и които обичам. Търсех голямо предизвикателство и затова подписах с Ауди. Тук предизвикателството е дори по-голямо от това, което очаквах“, добави Матия Биното.

Биното не пропусна да каже няколко думи и за пилотския състав на Ауди. Той призна, че ще се радва да работи отново със Себастиан Фетел. Последно време четирикратният световен шампион също е свързан с германския производител

„Фетел? Обожавам го, тъй като съм работил с него в миналото. След като го познаваш, оценяваш величието му като човек още преди да е станал пилот“, обясни швейцарско-италианският инженер.

Настоящото представяне на Заубер едва ли ще убеди Фетел да излезе от пенсия и да се върне в F1 с Ауди. Именно слабата форма на тима от Хинвил отблъсна пилоти като Карлос Сайнц и Естебан Окон.

Биното твърди, че Заубер/Ауди има многобройни възможности, които да обмисли. Сред тях са Валтери Ботас, Габриел Бортолето, Мик Шумахер и др.  Германецът е работил с Биното когато беше част от програмата на Ферари. Въпреки това няма гаранция, че Шумахер ще бъде част от проекта на Ауди. Марката от Инголщат вече привлече немски пилот в редиците си- Нико Хюлкенберг.

„В момента все още не съм взел решение. Това ще отнеме няколко седмици. Искам да се огледам и да направя правилния избор, а не само в краткосрочен план. Мик Шумахер? Той е в нашия списък, както и други пилоти. Не бързаме. Очаквам да вземем решение преди края на септември“, заключи Матия Биното.