Начало Избрани В Ред Бул сбъркали с колата още в Барселона ’23. Хорнер: Не...

В Ред Бул сбъркали с колата още в Барселона ’23. Хорнер: Не го приехме сериозно, защото Макс продължи да печели

6911
0
Ред Бул F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Проблемите на Ред Бул с болидите им за Формула 1 се коренят в грешка, допусната още миналата година според шефа на отбора Кристиан Хорнер. Хелмут Марко сочи, че екипът е сбъркал този сезон. Информацията е на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. Отборът от Милтън Кийнс започна силно 2024 г., след като през 2023-та записа доминиращ сезон в световния шампионат. В течение на състезателната година обаче съперниците съкратиха разликата спрямо Ред Бул. След Гран при на Азербайджан Макларън дори изпревари ръководения от Хорнер отбор в класирането при конструкторите. Последната засега победа на Макс Верстапен бе в Испания в края на юни. Марко повтори многократно, че екипът е сбъркал някъде в развитието на RB20 и търси грешката.

„Проследихме историята на развитието на автомобилите и излезе, че първата ни грешка е била с ъпгрейд на пода през 2023 г. за Барселона. Това е и първата Гран при, в която Чеко (Серхио Перес – б.р.) започна да изпитва сериозни проблеми с болида“, посочи Хорнер.

„Ние просто не приехме нещата сериозно, защото Макс продължаваше да печели“, допълни ръководителят на Ред Бул в F1.

„Направихме наистина грешен завой тази година на Имола“, твърди пък Хелмут Марко.

Според информацията на Ауто Мотор унд Шпорт освен това в Ред Бул не приели добре критиките, отправени от Верстапен към болида му. Затова трикратният световен шампион бил по-умерен в коментарите си след състезанието по улиците на Баку. Нидерландецът обаче повтори и след финала в Азербайджан, че е имал грижи с RB20.

„Честно казано, още в квалификацията нямах усещането, че последните промени (по колата) са били правилни и мисля, че платихме цената за това. Те я направиха наистина трудна за каране. Подскачаше много. Колелата се вдигаха от настилката в нискоскоростните завои. Много е трудно, когато не стъпват на асфалта“, описа Верстапен поведението на своя RB20.

В Баку Хорнер отбеляза, че Верстапен е износвал много по-бързо гумите си в трафик в сравнение със Серхио Перес, а по принцип се случва обратното.

Междувременно покрай всички грижи на Ред Бул се появи слух, че Йос Верстапен се е разбрал с Тото Волф Макс да кара в бъдеще за екипа от Бракли. Твърди се, че за да го убеди, Волф му показал всички данни относно разработваната в момента в Бриксуърт нова задвижваща система

Шефът на осемкратните световни шампиони направи опит да привлече нидерландеца по-рано през 2024 г. В крайна сметка за титуляр за догодина бе потвърден Андреа Кими Антонели. Официалното съобщение за италианския тийнейджър бе само за 2025 г. Нико Розберг коментира, че Волф не се е отказал от Макс Верстапен. Според световния шампион за 2016 г. може да се стигне до момент, в който да се преценява кой да остане в Мерцедес – Антонели или Джордж Ръсел. Австрийският шеф на Мерцедес в Гран при отрече подобно нещо.

Макс Верстапен има клаузи в договора си, позволяващи му да напусне преди контрактът официално да изтече. Предполага се, че една от тях се отнася за представянето на колата, което в момента не е добро. Според Хелмут Марко промяна ще има с нови компоненти едва в Остин, Тексас.