Във Ферари са открили причината за подскачането на SF-24. Това обяви Джок Клиър. Според него, тимът е установил огромна аномалния в корелацията между въздушния тунел и пистата.
Ферари представи сериозен пакет с актуализации в Барселона, който включваше и нов под. Това обаче доведе до сериозна крачка назад и поява на подскачане. Този неприятен феномен тормозеше повечето екипи след влизането на последните технически правила през 2022 г.
Проблемите с този под накараха Ферари да се върне към спецификацията от Имола. В същото време тимът започна да търси причините за този спад и представи още някои подобрения в SF-24.
Ферари представи пакет с новости в Монца. Това помогна на екипът да направи крачка напред и да се бори с Макларън. В крайна сметка Скудерията се върна на върха благодарение на агресивната стратегия на Шарл Льоклер.
Следващия рейс уикенд Льоклер спечели квалификацията и беше близо до успеха в състезанието. В крайна сметка състезателят от Монако беше изпреварен от Оскар Пиастри и остана втори.
Миналия уикенд Льоклер беше фаворит за победата. За нещастие, проблеми в квалификацията го оставиха девети на стартовата решетка. После той успя да направи известен прогрес на бавното трасе и финишира пети. Въпреки това резултатът беше разочароващ, като се има предвид показаното темпо в първите две тренировки.
Ферари проведе разследване, за да установи причините за връщане на подскачането. Според Джок Клиър, резултатите са установили „аномалия“ между данните от въздушния тунел и представянето на пистата. Според британският инженер този проблем обяснява отчасти със сложността на настоящите болиди с граунд ефект
„Никога не си напълно сигурен. Въпреки това смятан, че това е добра картина за това как протича развитието на всеки от нас“, обясни Клиър.
„Вероятно задаваш същите въпроси на [другите отбори] – „изгубихте ли пътя си?“. Със сигурност след Испания не чувствахме, че сме изгубили своя път. Имаше някаква аномалия между това, което се случваше в тунела и това, което виждахме на пистата. Затова трябваше да се справим с този проблем възможно по-скоро.
„Това е прост процес: когато видиш аномалия, трябва да се справиш с нея, да се опиташ да я разбереш и след това да се върнеш по-силен на пистата.“
„Това, което видяхте оттогава, е, че разбрахме проблема и се, върнахме в правия път. Сега трябва да сме с широко отворени очи за следващата аномалия, защото може да се появи отново. В момента това е напълно нормален процес“, продължи главният инженер на Ферари. „Не става дума за това, че понякога разработките работят, а че понякога не работят. Процесът на разработка е точно такъв- всяка седмица тестваш нещо ново.“
„Ние сме уверени, че нашият процес работи и сме уверени, че сме на високо ниво. Просто ще изчакаме следващата непредвидена ситуацията“, каза още Клиър.
Едно от основните предизвикателства пред Ферари е да разработи под в съответствие с действащите технически разпоредби. Клиър обясни, че аеродинамичните тунели трудно възпроизвеждат напълно динамичното поведение на автомобила на пистата. Това важи особено когато става въпрос за измерване на поведението на автомобила при различни височини
„Откакто върнахме тези автомобили с граунд ефект, се появиха предизвикателства, които… с прости думи, когато подът не генерира огромно количество притискаща сила въз основа на близостта си до земята, тогава тунелът може да бъде доста точен“, обясни Клиър.
„Но веднага щом навлезете в това, което се случва над бордюрите и започвате да отскачате, тогава тунелът не може да направи нищо.“
Клиър отбеляза и ограниченията на данните от въздушните тунели, особено когато става въпрос за симулиране на реални условия.
„Можем да накараме автомобила да отскача нагоре-надолу. Но, разбира се, след това данните изглеждат объркани. Колкото и да изглеждат объркани данните на пистата, водачът трябва да управлява колата“, добави главният инженер на Фераари.
„Има определено ниво на корелация между тунела и пистата, заради което е трудно да се постигне 100% точност в някои случаи.“
Клиър подчерта изключителната чувствителност на автомобилите с граунд ефект към промените във височината на движение.
„Винаги ще имате тези аномалии. При граунд ефекта те са по-големи, защото тази близост до земята става още по-силна. Когато стигне до нула, губите цялото си притискане, А когато се върне до пет милиметра, получавате много притискане и попадате в тази наистина пикова зона на пода. Това е предизвикателство не само за нас, а и за всички останали“, заключи Джок Клиър.
Ферари планира ъпгрейд в Остин. Очаква се това да бъде последният пакет с модернизации за тази година. Скудерията вече работи усилено по колата за 2025 г.
Switching from day ➡️ night pic.twitter.com/oeBhorgKhk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 26, 2024