Себастиен Ожие спря да дава интервюта в края на отсечките по време на рали Чили в знак на протест срещу действията и поведението на ФИА. Той все пак обясни защо го прави и за да не остане впечатление, че има нещо срещу медиите и феновете.
„Нали разбирате, че всъщност нямам никакво желание да говоря? Беше ни казано, че в момента не можем… Реакцията на действията ми не бе фантастична. Не е нещо лично срещу медиите, нито срещу феновете. Съжалявам за това положение, но разполагаме с много малко инструменти, с които можем да действаме“, каза Ожие.
„Нямам желание да говоря. Съжалявам, заслужавате повече от това. Но висшето ръководство на ФИА ни заяви да си затваряме устата, което е малко тъжно. Понастоящем това не е и само в ралитата. Да видим какво ще донесе бъдещето“, допълни Ожие
Намекът на осемкратния световен рали шампион се отнася за Формула 1, където Макс Верстапен отнесе наказание за неприличен език. Пилотът на Ред Бул използва нецензурна дума, за да опише по време на пресконференция в Сингапур поведението на болида си в Азербайджан. Малко преди това президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем бе дал интервю, в което заяви, че пилотите не трябвало да ругаят толкова. Ситуацията получи широк отзвук. Пилотите от Формула 1 ще се съберат допълнително, за да решат как да действат по-нататък. Самият Верстапен отказа да дава нормални отговори на пресконференциите през останалата част от уикенда в Сингапур. Вместо това Макс разговаряше с журналистите извън официалното събиране.
Ожие имаше подобен проблем заради езика си в Гърция. Той бе глобен с 30 000 евро след рали Акрополис, защото нарече хората на ФИА „безмозъчни“. Причината бе, че рейс контролът не се съобрази с висящия във въздуха прахоляк между отделните автомобили. Това предизвика реакцията на Ожие, последвалото разследване и глоба.
От Танак също внимаваше да говори възможно по-малко. Световният шампион за 2019 г. бе откровен, че не е сигурен колко точно може да каже и затова предпочита да е максимално кратък в Чили
„Не бива да се забравя, че няма много спортове, в които участващите са интервюирани непосредствено след самата надпревара“, отбеляза шефът на екипа на Тойота Яри-Мати Латвала.
„Нивата на адреналин са много, много високи в този момент и понякога не мислиш какво говориш. Имало е някакви лоши думи в миналото, но не е било умишлено. Просто в подобни емоционални моменти казваш първото, което ти хрумне. Да, разбира се, искаме хубав имидж, но не винаги е възможно. Понастоящем Себ се бори да балансира нещата и да не каже нещо твърде силно“, допълни финландецът.
View this post on Instagram