Начало Избрани Норис на полпозишън за Гран при на САЩ

Норис на полпозишън за Гран при на САЩ

1725
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис (Макларън) спечели квалификацията за Гран при на САЩ и ще стартира в надпреварата на пистата Circuit of the Americas от първа позиция на грида. Втори остана Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул вървеше силно в последния си опит в Q3, когато Джордж Ръсел катастрофира и това сложи край на обиколката на Макс. Трети се нареди Карлос Сайнц с Ферари.

Времето бе все така хубаво, макар и леко облачно. Температурата на пистата достигна 39 градуса преди началото на квалификацията, а тази на въздуха бе 29 градуса. На изхода от питлейна се образува опашка няколко минути преди отварянето му. Няколко източника съобщиха, че по болида на Макс Верстапен нищо не било пипнато след спринта, който нидерландският пилот спечели. В Астън Мартин направиха сериозни промени по настройките, продължавайки уикенда с повечето от новостите си. Алекс Албон бе с различна конфигурация на задното крило в спринта, но реши за квалификацията да се върне към варианта, с който кара вчера.

Първото време в Q1 бе на Гуаню Жу от Заубер – 1:35.479 мин. Първият опит на Шарл Льоклер бе изтрит.

Макс Верстапен поведе с 1:33.690 мин. Това постижение бе с 0,339 сек по-добро от това на Ландо Норис и Серхио Перес, които бяха с равно време в този момент (1:34.029)

Четвърти се нареди Албон пред Карлос Сайнц и Оскар Пиастри. Франко Колапинто излезе пети.

Последваха първите бързи опити на пилотите на Мерцедес. Джордж Ръсел даде десето време, Люис Хамилтън – 14-то. През това време Пиер Гасли излезе начело с 1:33.550 мин, а Нико Хюлкенберг даде трето време пред Лиам Лоусън, Юки Цунода и Естебан Окон. Под чертата бяха Ръсел, Хамилтън, Жу, Льоклер и Цунода, чието постижение бе анулирано.

Льоклер бе новият водач в подреждането с 1:33.241 мин, избутвайки Валтери Ботас в зоната на изпадащите. Сайнц излезе трети.

Три минути и половина преди края на първия квалификационен сегмент и двамата пилоти на Мерцедес продължаваха да са в дъното на таблицата. Ръсел даде трето време. Хамилтън обаче бе едва 16-ти – на 0,003 сек от Кевин Магнусен, който бе 15-ти. През това време Верстапен се върна на първата позиция с 1:33.046 мин.

Цунода най-накрая записа обиколка в границите на пистата, която бе седма по сила. Хамилтън получи съобщение по радиото, че времето му е изтрито заради нарушаване лимитите на трасето. Той отпадна още в Q1 заедно с Албон, Колапинто, Ботас и Жу.

В началото на Q2 Верстапен не чака и тръгна веднага за първи бърз опит, последван скоро и от повечето от останалите класирани във втория квалификационен сегмент пилоти

Верстапен даде 1:33.052 мин с използван софт. Макларън-ите бяха с нови комплекти. Според Зак Бран и Норис, и Пиастри не се чувствали напълно комфортно по неравностите на пистата Circuit of the Americas. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг спомена и известно подскачане при MCL38.

След първите бързи опити зад Верстапен се нареди Гасли – на 0,377 сек. Следваха Сайнц, Перес, Окон, Ланс Строл, Льоклер. Алонсо записа шесто време, Хюлкенберг и Магнусен излязоха след това пети и шести. Пред Фернандо се наредиха още Цунода и Окон, а Норис подобри времето на Верстапен с 0,201 сек. Ръсел даде четвърто време. Пиастри бе трети, на 0,206 сек от съотборника си.

5 минути преди края на Q2 Льоклер бе 14-ти – в зоната на изпадащите заедно с Окон, Алонсо, Строл и Лиам Лоусън, който все още нямаше време. Последните бързи опити започнаха по-малко от 4 минути преди края на втория квалификационен сегмент.

Верстапен даде 1:32.584 мин – новото най-силно постижение в Q2. Льоклер записа трето време, а Норис единствен си остана в бокса. Сайнц излезе втори, а Ръсел се прибра без последен бърз тур. Магнусен влезе в топ 10 с финалния си опит, избутвайки под чертата съотборника си Хюлкенберг. Алонсо също успя да се класира за Q3. От втория сегмент отпаднаха Цунода, Хюлкенберг, Окон, Строл и Лоусън, който остана без време.

Ръсел и Магнусен бяха първите болиди на пистата в Q3 борбата за разпределението на местата на първите пет редици на стартовата решетка за Гран при на САЩ

„Довери се на колата, не претоварвай, резултатът в обиколката ще дойде сам“, бе инструкцията към Норис преди началото на първия му бърз опит в последната част от квалификацията.

Ландо даде 1:32.330 мин. Пиастри бе на 0,271 сек от него, Ръсел – на 0,644 сек. Сайнц се доближи на 0,322 сек от Норис. Верстапен започна първия си опит с рекорден първи сектор, но не успя да подобри резултата на съперника си от Макларън – остана на 0,031 сек от английския пилот.

„Не знам какво ни липсва в сравнение с вчера“, каза Ръсел по радиото.

Първият опит на Перес бе изтрит за нарушаване лимитите на трасето. 5 минути преди края на квалификацията Серхио и Алонсо бяха без времена в Q3. Норис бе пръв пред Верстапен, Сайнц, Льоклер, Пиастри, Ръсел, Гасли, Магнусен. Опитът на Алонсо бе осми по сила.

Втората бърза обиколка на Верстапен започна отново с най-добър първи сектор. В този момент обаче Ръсел катастрофира и бяха показани жълти знамена. Джордж се обади по радиото, че е добре.

Инцидентът на Ръсел сложи край на квалификацията, която в крайна сметка бе спечелена от Норис пред Верстапен и Сайнц. Четвърти се нареди Льоклер, следван от Пиастри, Ръсел, Гасли, Алонсо, Магнусен, Перес.