Начало Избрани Верстапен: В първия опит сбърках в 19-ти завой. Знаех, че мога да...

Верстапен: В първия опит сбърках в 19-ти завой. Знаех, че мога да съм по-бърз, но при втория не стигнах дотам

1607
0
Макс Верстапен, Ландо Норис, Карлос Сайнц
Макс Верстапен, Ландо Норис и Карлос Сайнц; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен остана втори в квалификацията за Гран при на САЩ, след като по-рано спечели спринта на пистата Circuit of the Americas, но бе доволен от цялостното си представяне преди надпреварата на трасето до Остин.

„Накрая вървях доста силно, но в първия си опит в Q3 изтървах колата в 19-ти завой. Не знам какво стана там. Завих може би малко късно, опитах се да запазя повече скорост. Когато натиснеш спирачките толкова късно обаче, в крайна сметка излиташ настрани“, коментира Верстапен

„Наложи се да сваля още една предавка. На това място загубих доста време, иначе турът щеше да е достатъчен за полпозишън. Бях наясно, че мога да постигна подобрение при втория опит, но така и не стигнах до този завой“, продължи Верстапен, чиято финална бърза обиколка бе прекъсната от катастрофата на Джордж Ръсел.

„Случват се такива неща. Не можеш да контролираш всичко. Но според мен като цяло уикендът досега бе положителен за нас. Поне можехме да се борим за полпозишън, а това не се е случвало от известно време. Доволен съм, а не разочарован. Просто подобни неща стават в квалификациите. Направихме някои промени по колата, за които се надяваме да ни помогнат в състезанието“, добави нидерландският пилот на Ред Бул.

Верстапен обясни отново, че през уикенда в Остин има възможност да атакува завоите по-уверено като същевременно пази по-добре гумите си.

„Преди всичко ще кажа, че Сингапур никога не е бил добра писта за нас. Болидът ни просто не работи в конфигурация с толкова ниска скорост и неравности. Освен това мисля, че успяхме да стабилизираме колата си, така че сега съм в състояние да атакувам завоите малко по-добре, а това пази и гумите. Според мен това е основното подобрение. Като цяло представянето ни не беше твърде лошо. Усещането бе малко като едно време. Доволен съм. Ако погледнете темпото в дълга дистанция, то от Ферари са много бързи, но мисля, че ние най-после отново можем да се състезаваме. В спринта най-накрая можехме да гледаме себе си и постигнахме добър ритъм“, обясни Верстапен.

Хелмут Марко също бе убеден, че Верстапен можеше да спечели първата позиция на COTA

„Макс вървеше с десета по-бързо от лидера до жълтите знамена в края на квалификацията, а през целия уикенд е по-бърз в последния сектор, така че полът бе напълно постижим. В състезанието много ще зависи от износването на гумите. Не се съмнявам, че Макс ще е бърз, но и от Макларън са подобрили скоростта си. И двамата им пилоти се представиха в квалификацията значително по-добре, отколкото в спринта“, отбеляза съветникът на Ред Бул.

Серхио Перес остана без време в Q3 заради нарушаване ограниченията на пистата. Той също направи промени по автомобила си между спринта и квалификацията и каза, че това му е помогнало да постигне напредък в скоростта и ритъма. Мексиканският пилот определи излизането си от пистата, което му коства обиколката, като малшанс и очаква трудно състезание.