Начало Избрани Сайнц пръв във втората сесия в Мексико, Ръсел пак катастрофира, Верстапен пропусна...

Сайнц пръв във втората сесия в Мексико, Ръсел пак катастрофира, Верстапен пропусна тренировката с повреда в двигателя

117
0
Карлос Сайнц
снимка: Ферари

Карлос Сайнц бе най-бърз във втората свободна тренировка в началото на уикенда за Гран при на Мексико. Пилотът на Ферари изпревари Оскар Пиастри с Макларън и Юки Цунода (Виза РБ). Макс Верстапен (Ред Бул) направи само 4 обиколки и на практика пропусна цялата сесия заради повреда в задвижващата система на болида си.

Куп неща се случиха между двете тренировки на Аутодромо Ерманос Родригес. Алекс Албон бе закаран до медицинския център на пистата като предохранителна мярка. Той катастрофира тежка по време на първата сесия. Изгуби контрол върху Уилямс-а си и удари намалилия Оливър Беърман (Ферари).

Случаят с Албон и Беърман бе разследван от стюардите след края на тренировката

Те постановиха, че състезателят на Уилямс е намалил, виждайки пилота на Ферари пред себе си. Това е довело до внезапна нестабилност на задната част и загубата на контрол. Не бе сметнато, че Беърман е бил в неподходяща позиция на пистата, така че цялата ситуация бе определена като състезателен инцидент.

Много по-нелепо приключи разследването на Робърт Шварцман за изпреварване при жълти знамена. Той кара за Заубер в първата тренировка. Стюардите постановиха, че той е извършил задминаване при двойна жълта – предупредителна сигнализация. След това му наложиха наказание от преместване с 5 места назад на грида! Шварцман нито ще кара повече през състезателния уикенд, нито ще е пилот във Формула 1 догодина, което прави решението особено странно. Обосновката на стюардите е, че това било обичайното наказание за такова провинение.

Към края на първата тренировка Макс Верстапен каза, че няма мощност. От Ред Бул съобщиха след финала ѝ, че са открили проблем със задвижващата система в болида

Малко по-късно Кристиан Хорнер каза, че всичко е оправено. Не беше толкова ясен въпросът с пода в автомобила на Верстапен. Хорнер потвърди, че Макс е минал върху част от рекламно пано, паднало от моста. Каза, че това е довело до малки щети по пода, които са поправени. Хелмут Марко обаче заяви междувременно, че подът е сериозно повреден и трябва да бъде сменен с нов. Австрийският съветник на Ред Бул в F1 допълни, че за щастие в екипа имали резервен.

Проблемът с падналото от моста парче от рекламно пано причини проблеми и на Мерцедес. Андреа Кими Антонели също мина върху него. От екипа казаха, че е била метална отломка, която е раздрала пода и е коствала 0,25 сек на обиколка. От Мерцедес добавиха, че ще го поправят за втората сесия, но не очакваха поведение като от нов под. Това е колата на Люис Хамилтън, която е с новия пакет от Остин.

Времето бе ясно с температура на въздуха 22 градуса и 42 градуса на пистата в началото на втората свободна тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес

В Уилямс все още се бореха да поправят болида на Албон. Надяваха се да успеят да му дадат шанс да излезе на пистата преди края на сесията, която бе удължена с половин час за тестове на нови гуми на Пирели. В Ред Бул също се трудеха – по автомобила на Верстапен.

Ландо Норис пръв излезе на пистата, след като пропусна първата тренировка, когато в кокпита му бе Пато О’Уорд. Той записа 1:19.895 мин. Началото на сесията бе посветено на изпитанията на нови гуми и нямаше обозначения с какъв точно тип карат пилотите.

Серхио Перес се обади по радиото, че педалът на спирачките е малко твърд. Верстапен пък каза, че още чува странен шум от задвижващата система в колата си. От питуола на Ред Бул му отговориха, че за момента ще върви така. Макс съобщи, че и спирачките му не работят.

„Много е смущаващ този звук. Това не може да е нормално“, обади се пак Верстапен и тогава бе извикан да се прибере в бокса.

12 минути след началото на тренировката Джордж Ръсел катастрофира на девети завой и тренировката бе спряна веднага. При спирането на тренировката начело в класирането бе Карлос Сайнц с 1:17.809 мин. На втора позиция бе Лиам Лоусън, следван от Оскар Пиастри, Кевин Магнусен, Юки Цунода, Хамилтън, Франко Колапинто, Перес, Ръсел, Валтери Ботас.

Почти 20 минути отне поправянето на предпазните бариери. Тренировката бе подновена при оставащ по-малко час от 90-те минути за подготовка

Работата продължи с експерименталните гуми на Пирели. Температурата на пистата бе паднала до 39 градуса. Сайнц продължаваше да сваля по малко от времето си и стигна до 1:17.699 мин.

Верстапен се появи на пистата, но не завърши и загряващата си обиколка, когато получи съобщение, че се е появил същият проблем в задвижващата система и трябва да се прибере в бокса. Нидерландецът бе без време. Единственият друг пилот, който не се бе появил на пистата, бе Албон. На Уилямс се наложи да смени агрегата и скоростната кутия в болида на Алекс, което удължи неимоверно работата и не бе ясно дали той ще успее изобщо да кара.

От Ред Бул съобщиха, че Верстапен изобщо няма да кара повече във втората тренировка, за да разследват проблема със задвижващата му система.

Мерцедес пък оповести, че Ръсел е бил освободен от медицинския център и се е върнал при тима в бокса. Междувременно Естебан Окон каза по радиото, че усеща мирис на нещо изгоряло – вероятно спирачки, но не в неговата кола. Оказа се, че са тези на Заубер-а на Гуаню Жу. Китайският пилот съобщи, че и двигателят му прекъсва.

„Не знам дали вие го виждате, момчета, но аз го усещам“, допълни Жу.

Тренировката продължи с експерименталните гуми като Сайнц бе все така начело пред Пиастри, Цунода, Шарл Льоклер. Магнусен бе пети, следван от Хамилтън, Ботас, Перес, Норис, Лоусън.

Сесията вървеше без особени събития. Екипите бяха в етапа на тестовата програма с дълги серии от обиколки. В самия край на времето неколцина пилоти направиха опити с гуми медиум – Норис, Хамилтън, Алонсо и Жу.

Сайнц остана начело до края на тренировката през Пиастри и Цунода. Льоклер зае четвъртото място, следван от Норис, Магнусен, Хамилтън, Ботас, Перес, Лоусън.