Начало Избрани Ферари може да се бори за титлата догодина, а аз няма съм...

Ферари може да се бори за титлата догодина, а аз няма съм там, натъжи се Сайнц

2662
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц бе безапелационен в квалификацията за Гран при на Мексико. Още първата му обиколка в Q3 на Аутодромо Ерманос Родригес бе достатъчно силна, за да вземе първата позиция на грида там. Втората обаче бе дори още по-бърза и това бе особено удовлетворяващо за испанския пилот на Ферари. Когато от екипа му го поздравиха със страхотния тур, той ги поправи, че всъщност бяха два страхотни тура. След това Сайнц призна, че едновременно се радва на постижението си и се чувства доста зле, тъй като кара много добре и догодина Скудерията може да е в битката за шампионата, а Карлос няма да е там.

„Страхотно е това постижение като се има предвид колко добра е колата, колко добре карам напоследък. Наистина съм сериозен оптимист за последните пет кръга. И същевременно изпитвам сладко-горчиво чувство, тъй като Ферари може да е в битката за титлата догодина, а аз няма да съм там, за да участвам“, коментира Сайнц

„Мисля, че бях сериозна част от отбора през четирите си години там и от подготовката за влизане в тази шампионска борба догодина. Фактът, че карам толкова добре и съм бърз с болида, а си тръгвам след пет състезания, ме кара да съм малко… Не знам как да го обясня, но не е особено хубаво чувство. Но това е положението. Ще се постарая да спечеля още надпревари, да се качвам на подиума колкото се може повече в тези пет кръга. Да се насладя на това и после ще мисля за догодина“, продължи Сайнц.

„Обиколките ми в Q3 бяха наистина добре. Фактът, че още първият бърз тур бе толкова силен, а разликата с останалите – толкова голяма – ми позволи да поема допълнителни рискове. В Q3 поисках промяна в настройката на предното крило, тъй като нямах какво да губя. Бях убеден, че така ще съм по-бърз и точно това се случи. При първия си опит не рискувах особено с бордюрите на втори завой. Постарах се да остана далеч от границите на трасето. При втория вече бях наясно, че тази обиколка бе достатъчна за пол и се постарах да употребя цялата писта. Това ми даде още една десета, която опази до края на обиколката“, обясни Сайнц.

Испанецът разказа, че необичайната траектория, по която мина в последния си бърз тур, е заимствал от Ландо Норис

„Този тип преминаване по принцип е нормално за Ландо. Мисля, че е от iRacing или нещо подобно. Казах си, че така и така нищо не губя, може да пробвам да съкратя малко дистанцията. Кой знае, може да спечели една-две хилядни от секундата. Помня от времето си в Макларън, че много го използваше и дори бях леко изненадан (как проработи)“, допълни Сайнц.

„Трябва да са били наистина стабилни, бързи обиколки като се има предвид, че съм 0,2-0,3 сек пред съперници като Ландо, Макс [Верстапен] и Шарл [Льоклер]. Сравнително уверен съм за надпреварата, защото знам, че състезателното ми темпо трябва да е добро. Вероятно най-трудната част ще е надбягването до първи завой. Стартирам от пол и ще ги изтегля. Мисля, че мога да се защитя и това ще е целта ми. Това ще е интересно като се има предвид, че зад гърба ми са две момчета, борещи се за нещо доста важно. Аз имам далеч по-малко да губя от тях в това отношение, но ще се опитам да опазя първата позиция“, каза още Сайнц.

Съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер остана четвърти на грида за Гран при на Мексико

„Нямах усещането, което исках в болида си – нито в третата тренировка, нито в квалификацията. Четвърто място бе възможно най-добрият резултат. С моя стил на управление имам известни проблеми на писти с ниско сцепление като тази. Но съм уверен в състезателното ни темпо и че ще мога да натисна в надпреварата. Ще трябва да направя наистина добър старт, за да се боря за победата. Стартът от четвърта позиция няма да направи нещата лесни, но ще дам всичко от себе си“, коментира Льоклер.

Шефът на Ферари Фредерик Васьор заяви, че в Скудерията не очаквали да спечелят полпозишън и постижението на Сайнц било „чудесна и неочаквана изненада“.