Мерцедес няма да променя подхода си в Бразилия. Тимът от Бракли ще продължи да събира информация за представянето на F1 W15, за да може да не допуска грешки при разработването на следващия автомобил. В Мерцедес също така се надяват на по-добро представяне на пистата в Сао Пауло.
Мерцедес представи пакет с актуализации в Остин, включително нов под. Германският производител се надяваше да направи нужната крачка напред и да се доближи до Ред Бул, Макларън и Ферари.
За съжаление, това така и не се получи. Наличието на само една тренировка не позволи събирането на достатъчно информация за подобренията в F1 W15. Катастрофата на Джордж Ръсел в квалификацията и отпадането на Люис Хамилтън в началото на състезанието създадоха допълнителни главоболия за Мерцедес.
Седмица по-късно проблемите за Мерцедес продължиха и в Мексико Сити. Тимът имаше доста работа за вършене след инцидента на Ръсел във втората тренировка. В състезанието той и Хамилтън отново нямаха достатъчно силно темпо, за да се борят за челни позиции. Двамата си спретнаха една битка във втората половина от надпреварата и финишираха четвърти и пети. Разликата спрямо победителя Карлос Сайнц беше над 40 сек.
Този уикенд Мерцедес се насоча към Бразилия и Сао Пауло. В миналото отборът се е представял много силно на Интерлагос. Сега Мерцедес се надяват да направят крачка напред и да успеят да настроят по-добре автомобила.
„Интерлагос е истинска пилотска писта с много вълнички и предизвикателна комбинация от ниско, средно и високоскоростни завои“, сподели Волф. Австриецът призна, че уикендите в Остин и Мексико Сити не са протекли много добре.
„Остин и Мексико Сити не бяха най-чистите ни състезания, така че се стремим към по-спокоен уикенд на Интерлагос“, допълни шефът на Мерцедес.
Въпреки всички трудности, Мерцедес все пак си тръгна с по-добро разбиране на автомобила. Екипът се надява събраната информация да помогне и при разработването на болида за следващата година.
„Въпреки предизвикателствата успяхме да задълбочим познанията си с F1 W15. Като се има предвид позицията ни в шампионата, успяхме да изпробваме всички неща без особени санкции. Въпреки че все още сме фокусирани върху постигането на максимален резултат всеки уикенд, всички тези тестове и обучения ще бъдат ценни за подготовка ни за 2025 г. Ще продължим този подход и по време на уикенда в Бразилия“, каза още шефът на Мерцедес.
За поредна година уикендът в Бразилия включва и спринтово състезание. Следователно отборите разполагат със само една тренировка, в която да събират информация и да настройват болидите си. След това промени по настройките могат да бъдат направени преди квалификацията.
„Ще трябва да се справим ефективно още в първата сесия, за да вкараме автомобила в добър прозорец. Трябва да се има предвид, че това е предпоследният спринтов уикенд за тазгодишната кампания“, обясни Волф.
Мерцедес има общо шест победи в Бразилия, като последната е през 2022 г. Този уикенд екипът едва ли ще се бори за първото място, имайки предвид темпото, което показват Ферари и Макларън. Въпреки това Волф се надява да един силен уикенд на Интерлагос.
„Знаем, че ще е трудно да се противопоставим на Ферари и Макларън, които изглеждаха много силни в последните състезания. Все пак ще работим усилено за това и ще видим какво е относителното ни представяне през уикенда“, заключи шефът на Мерцедес.
Brasil, we are back! 💛💚💙
We are so excited to feel your energy and support, São Paulo 🙌
🎨 @AndrewMytro pic.twitter.com/t7exFsFSMG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 30, 2024