Начало Избрани Случаят с ругатнята на Льоклер ще бъде разгледан в Сао Пауло

Случаят с ругатнята на Льоклер ще бъде разгледан в Сао Пауло

1095
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Случаят с ругатнята Шарл Льоклер от пресконференцията след Гран при на Мексико ще бъде разгледан наново през уикенда в Бразилия. Възможно е да има формално разследване. Това не означава, че пилотът на Ферари ще бъде наказан заради думата, която използва миналата неделя, но подчертава решимостта на ФИА да следи за езика на пилотите.

Льоклер бе попитан на пресконференцията на първите трима в класирането на Гран при на Мексико какво мисли за грешката, която допусна в края на състезанието и която му коства второто място.

„Имаше нестабилност отзад. След това, тъкмо когато нещата се оправиха, стана същото от другата страна и аз бях: „Мамка му!“ Ох, извинете. О, не. О, не! Не искам да правя компания на Макс [Верстапен]!“, възкликна Льоклер като осъзна каква дума е използвал.

След пресконференцията човек от ФИА веднага говори с монегаска, който се извини многократно. Тъй като състезателният уикенд обаче на практика бе приключил, това бе и финалът на ситуацията – до Бразилия, където може да се проведе и реално разследване. Засега няма индикация, че това ще се случи.

Дори и да има разследване, това не означава, че Льоклер със сигурност ще бъде наказан. Ситуацията обаче бе повод Верстапен да каже, че явно правилото за ругаене важи само за него

В Сингапур пилотът на Ред Бул бе наказан заради използване на подобен език по време на официална пресконференция. Това доведе до бойкот на нидерландеца, който през останалата част от уикенда там отговаряше максимално кратко. Верстапен потвърди също така, че подобни неща могат да допринесат за по-ранно негово оттегляне от Формула 1.

От Ферари пък специално отбелязаха, че Шарл Льоклер е пилотът, спечелил най-много точки от подновяването на шампионата след лятната ваканция досега. Самият пилот остана предпазлив в очакванията си за Гран при на Сао Пауло.

„Честно казано, не мисля, че титлата при пилотите е постижима за нас, но сме в битката за конструкторския трофей, макар да не сме фаворити. Затова не бива да променяме подхода си, иначе бихме се поставили под ненужен натиск. Трябва да караме старт за старт до края на сезона. На хартия не сме фаворити в Бразилия. Фактът, че това е уикенд със спринт, може малко да промени нещата. Ако свършим всичко перфектно мисля, че можем да сме в битката“, коментира Льоклер.

На въпрос как Скудерията еволюира през 2024 г. Льоклер каза, че много неща са се променили.

„Според мен израснахме заедно. Когато дойдох в тима през 2019 г. например една от слабите ми страни бе управлението на гумите. Днес бих казал, че това е една от силните ми страни. Подобрихме процедурите като цяло в екипа, стратегията също. Мисля също така, че идването на Фред [Васьор] намали в някаква степен емоционалната нестабилност на отбора. Той винаги чертае пътя без твърде много ентусиазъм или обезкуражаване при определени ситуации. Сега Ферари е един завършен отбор със страхотна атмосфера“, обясни Льоклер.