Начало Избрани Верстапен наказан след спринта, губи третото място

Верстапен наказан след спринта, губи третото място

5149
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен беше наказан след спринта на пистата Интерлагос. Пилотът на Ред Бул получи 5-секунди към времето си заради нарушаване на правилника за движение при период на виртуална кола за сигурност. По този начин Верстапен беше преместен с едно място назад в крайното класиране.

Верстапен зае третото място след ожесточена битка в 24-те обиколки на Интерлагос. Пилотът на Ред Бул се справи с Шарл Льоклер който потегли трети. После трикратният световен шампион доближи Оскар Пиастри и Ландо Норис. В крайна сметка виртуалната кола за сигурност в края на състезанието не му позволи да се бори за победата

Виртуалната кола за сигурност беше премахната след отстраняването на болида на Нико Хюлкенберг. Верстапен обаче имаше на разположение около обиколка, за да се опита да мине пред Пиастри. Австралиецът предаде лидерството Норис малко преди активирането на виртуалния сейфти кар. В крайна сметка Верстапен не успя да направи успешна маневра и остана трети.

Веднага след края на спринта Верстапен беше разследван от стюардите заради потенциално нарушение на правилата при условията на VSC. В крайна сметка беше решено той да получи 5-секундно наказание.

Наказанието означава, че Верстапен е преместен с едно място назад в класирането. Това праща Льоклер на трето място. Същевременно Норис съкращава с още една точка пасива си във временното класиране.

„Стюардите изслушаха пилота на Автомобил №1 (Макс Верстапен), представителя на отбора и прегледаха данните от системата за позициониране, времето и телеметричните данни“, се казва в документа на стюардите. „Член 56.5 гласи отчасти: „Всички автомобили трябва да са над това минимално време. Това важи когато светлинните табла на ФИА се сменят със зелени“. Оказа се, че Верстапен е бил с 0.63 секунди под минималното време в края на VSC, когато светлинните панели на ФИА са се сменили със зелено. Това показва предимство, получено при период на виртуален сейфти кар.

„Пилотътобясни, че е изчаквал края на VSC и е получил известието, че не е достигнал минималното време. Затова се е опитал да поправи грешката, но не го е направил до момента, в който панелите са светнали в зелено.“

„Това е нарушение, заради което прилага стандартната санкция за полученото нечестно предимство. Нетният ефект от това поставя водача напред спрямо мястото, където е бил в началото на VSC, а не в резултат на забавянето на предния автомобил.“

Обяснявайки къде може да са се объркали нещата, Верстапен заяви след спринта, че „е станало напрегнато“ при деактивирането на виртуалната кола за сигурност.

„Тъкмо се приближавахме един към друг, а след това трябваше да натиснем спирачките. Трябва да съм бил много близо до Оскар.“