Начало Избрани Лас Вегас не иска да бъде домакин на спринтово състезание

Лас Вегас не иска да бъде домакин на спринтово състезание

315
0
F1 в Лас Вегас
снимка, Любомир Асенов/lapbg

Лас Вегас не иска да бъде домакин на спринтово състезание. Промоутърът на събитието отрече да има планове за организиране на спринтов уикенд в бъдеще и не иска да последва примера на Остин и Маями.

Шансовете за три F1 спринта на територията на САЩ изглеждат нищожни. Това стана ясно след изказване на промоутъра на надпреварата. Той отрече уличното трасе в Лас Вегас да проявява интерес към организиране на спринтов уикенд

В момента 1/4 от стартовете в календара на F1 включват спринт. Два от тях се провеждат на територията на САЩ- Остин и Маями. Двете трасета ще продължат да приемат спринтове и догодина. Към тях се присъединяват още Шанхай, Спа, Лосаил и Интерлагос.

Следващия уикенд F1 отново ще се състезава в Лас Вегас. „Градът на греха“ се завърна в световния шампионат след повече от 40-годишно отсъствие. Преди това Лас Вегас приемаше старт от F1 в периода 1981-1982 г. Тогава събитието се оказа крайно неуспешно заради високите температури и странното оформление на трасето, разположено около хотел Сизърс Палас.

Гран при на Лас Вегас има уникален статут в календара. Това е единственото състезание, организирано директно от F1. Това на теория би улеснило процеса на даване на разрешение да организиране на спринтово състезание.

Състезанието в Лас Вегас е едно от най-скъпите и трудни за организиране. За да има спринт е необходимо извършване на допълнителни промени в уикенда. Всичко това на практика не позволява на промоутъра да обмисля такава идея.

„Мисля, че сме съвсем спокойни да оставим спринтoвете в Остин и Маями. Така или иначе се случват много повече неща и сме на много добро място“, заяви Емили Прейзър.

„Добавяме поддържащи състезания и се надяваме да продължим да го правим през следващите няколко години. Не мисля, че хората разбират и сложността на това състезание в сравнение с други улични състезания. Реалността е такава, че  ние отваряме и затваряме тази писта по време на целия рейс уикенд.“

„Хората не осъзнават сложността на това в сравнение с всяка друга Гран при. Смятам, че добавянето на спринт също ще създаде нервност от типа „можем ли да поправим пистата достатъчно бързо, ако се случи нещо непредвидено?“, добави главният изпълнителен директор на Гран при на Лас Вегас.

Прейзър добави, че организирането на старта в Лас Вегас е по-сложно и от събитието в Сингапур, където също се използва пътната мрежа на града. Там обаче пътищата са затворени в продължение на рейс уикенда, както и няколко дни преди това

„Нека да сравним сложността на Вегас в сравнение със Сингапур. Бях в Сингапур по време на състезанието и разговарях с промоутъра. Той ми казах: „Не разбираме как отваряте и затваряте пистата по този начин.“

„Те държат пътищата затворени в продължение на седем дни. Можете ли да си представите ние да държим пътищата затворени седем дни? Това няма никога да се случи.“

Спринтовете бяха въведени в F1 през 2021 г. Те насърчават извършването на повече изпреварвания и битки в много по-кратки състезателни дистанции.

Според Прейзър, конфигурацията на пистата в Лас Вегас предоставя достатъчно възможности за изпреварвания. В първото издание на състезанието имаше общо 99 успешни маневри. Това е най-големият брой в F1 състезание от 2016 г. насам. Затова няма никакви притеснения, че на това трасе не се провежда спринтова надпревара.

„Състезанието само по себе си прилича на спринтова надпревара. Ако се замислите за скоростта, с която се движите и колко бърза е самата писта, няма да има твърде голяма разлика между същинското състезание и спринта. Всичко това е въз основа на анализа, който направихме след края на миналогодишното състезание“, заключи главният изпълнителен директор на Лас Вегас.

Тази година в Лас Вегас ще се проведе и Ферари Чалъндж Северна Америка. По този начин уличното трасе ще приеме още един шампионат. Амбициите са в бъдеще да има още поддържащи надпревари по време на рейс уикенда от F1.