Към края на сезона във Формула 1 стана кристално ясно, че Ред Бул не просто загуби превъзходството си. RB20 отстъпи на различни писти на Макларън, Ферари, Мерцедес. Само благодарение на натрупаната преднина в началото на шампионата и наистина невероятните си качества Макс Верстапен почти сигурно ще запази титлата. Но екипът много трудно ще остане на върха в шампионата на конструкторите.
В този брой Паоло д’Алесио се опитва да намери отговори на важния въпрос защо RB20 не се получи така успешен както предходните болиди на Ред Бул. Наистина ли обаче те бяха толкова по-добри?
С какво не бе съгласен Ейдриан Нюи в конструкцията на RB20 и не повлия ли това на решението му да си тръгне?
Може би съвсем не случайно на подиума в Бразилия се качи и Пиер Ваше. На него сега екипът ще разчита да ръководи и проекта по колата за 2026 г. Гумите за нея пък вече се изпитват от Пирели и това е друга тема в този брой.
Мнозина обаче твърдят, че модерната Формула 1 е преди всичко събиране и анализиране на данни. Това е обект на друг специален материал. Той проследява начина на работа на Мерцедес и важността на всичко в този тип процеси. Интересна е и гледната точка и на Кале Рованпера към карането на един болид от Гран при днес спрямо супер кола от WRC след опита му на пистата Ред Бул Ринг.
Разбира се, обръщаме специално внимание и на темата за това какво обсъждаха пилоти и шефове като промени, за да не се повтарят фарсовете в Остин и Мексико тази година.
С особен интерес следим и поредната важна промяна на нашата надежда Никола Цолов. Хелмут Марко го покани да стане част от програмата на Ред Бул още в края на европейския сезон. Вече бе официално обявено всичко, както и че догодина ще кара за тима на Кампос, с които спечели титлата във Формула 4 в Испания.
Както обикновено, броят ви чака в дигитален формат на сайта e-spisanie.com!
Списание ClubS1 е част от програмата за лоялност на Shell – ClubSmart. Можете да получите достъп до електронния вариант на списание ClubS1 и с ваучер, като замените част от своите ClubSmart точки.
Приятно четене!
Иван Тенчев