Ромен Грожан похвали шефа на Хаас Аяо Комацу. Френският пилот призна, че се гордее с работата, която японецът е свършил до този момент. Грожан също така не скри радостта си от добрата форма на Хаас през този сезон.
Комацу застана начело на Хаас в началото на годината. Японският инженер замени на този пост Гюнтер Щайнер. Под негово ръководство американският тим смени начина си на работа и направи огромна крачка напред
В момента Хаас заема седмото място при конструкторите. Тимът беше задминат от Алпин след състезанието в Сао Пауло. Въпреки това борбата с френския тим и този на Виза РБ ще продължи през последните три старта за тази година.
Благодарение на Комацу Хаас започна да си партнира с Тойота. Японският производител ще произвежда някои части и ще обменя опит с американския отбор, за да подобри шосейните си автомобили. За момента не се предвижда Тойота отново да произвежда двигатели.
Междувременно Грожан коментира напредъка на Хаас от началото на сезона. 38-годишният пилот караше за тима от 2016 до 2020 г. и се познава отлично с Комацу. Преди това двамата работиха заедно в отборите на Рено и Лотус.
„Толкова се гордея с Аяо, както и с това, което прави в Хаас. Той успя да издигне отбора на много по-високо ниво и се възползва максимално от всяка една възможност. Той успя да направи това, което иска“, сподели Грожан пред сайта на F1.
Френският пилот призна, че е знаел за повишението на Комацу още преди официалното съобщение на Хаас.
„Имах късмета да разбера за това преди официалното обявяване [че Комацу ще стане ръководител на Хаас]. Получих SMS от Аяо. Казах му, че много се гордея с него и се гордея с всичко, което е направил. Много се радвам за него.“
„Разбира се, не знаех как ще се получи, но в крайна сметка е фантастично. Това почти ме ме кара да се чувствам така, сякаш искам отново да се състезавам за тях“, добави бившият пилот на Хаас.
Грожан никога не е предполагал, че Комацу ще стане шеф на отбора. Французинът посочи високопоставените отговорности и предизвикателства, свързани с тази позиция
„Никога не се знае. Това е различна роля. Тук подходът е различен е подходът. Има и малко игра с политиката и медиите.“
„Нямах представа за тази част. Знаех, че той може да подготви всичко [за да успее], но тази част беше неизвестна. В крайна сметка той се справя наистина, наистина добре“, заключи Ромен Грожан.
📰: Former F1 driver Romain Grosjean praised Haas’ new team principal Ayao Komatsu, calling him a “proud” success after Haas jumped from last in 2023 to 7th in the Constructors’ standings. Under Komatsu, Haas saw P6 finishes and a new technical partnership with Toyota.#F1 pic.twitter.com/hF2XxL715j
— F1 Naija (@f1_naija) November 14, 2024
Грожан напусна F1 в края на 2020 г. Оттогава той кара основно в Съединените щати. От 2021 г. насам французинът е част от Индикар и караше за отборите на Dale Coyne Racing, Андрети и Juncos Hollinger Racing. За момента той няма потвърден ангажимент в американските серии за 2025 г. Той обаче призна, че има няколко оферти, включително и да остане в Juncos Hollinger Racing.
Грожан също така е заводски пилот на Ламборгини и записа няколко участия в IMSA с прототипа SC63. Той също така взе участие в 24-те часа на Льо Ман и финишира на 13-то място в крайното класиране.
That’s a way to tell the SC to get out of the way 😂😂😂 https://t.co/k9HRGLas55
— Romain Grosjean (@RGrosjean) November 11, 2024