Тойота започва техническо партньорство с Хаас. Двете страни сключиха споразумение по отношение на развитието на автомобила на американския тим. Новината за това партньорство не означава, че Тойота със сигурност ще се върне в F1 като производител на задвижващи системи в бъдеще.
TOYOTA GAZOO Racing and MoneyGram Haas F1 Team Agree on Technical Partnership for the Future of the Automotive Industry
—Providing Drivers, Engineers, and Mechanics Chances to Develop
by Facing Challenges at the Pinnacle of Motorsports—https://t.co/ButjRoHL3t— Toyota Gazoo Racing Global (@en_toyota) October 11, 2024
Слуховете за Хаас и Тойота се появиха преди няколко месеца. Тогава редица източници твърдяха, че двете страни са на път да сключат партньорство. То обаче не беше свързано с доставка на задвижващи системи, тъй като Хаас удължи договора си с Ферари до 2028 г.
В малките часове на днешния ден стана ясно, че Тойота и Хаас сключиха технически партньорство. Чрез него двете страни имат за цел да допринесат за развитието на автомобилната индустрия. Планът е да се създаде среда, в която младите японски пилоти, инженери и механици да могат да трупат опит и да се развиват в Световния шампионат на ФИА за Формула 1
Споразумението включва участие в тестовите пътувания на Хаас от страна на Тойота и обучение на пилоти, инженери и механици. Това ще даде възможност на пилотите да придобият опит с болиди от F1 и ще позволи на инженерите и механиците да се научат как да анализират огромни количества данни.
Споразумението включва и участието на инженери и механици на Тойота в разработването на аеродинамиката на състезателните автомобили на Хаас. Японците ще проектират и произвеждат части от въглеродни влакна в симулирани екстремни експлоатационни условия. Те могат да играят активна роля на предните линии на върховите постижения в моторните спортове. Така ще се отразяват технологиите и знанията, придобити в производствените автомобили.
Целта на това партньорство е Хаас да подобри развитието си и конкурентната си позиция в спорта. В същото време Тойота планира да развие собствените си знания и умения чрез F1.
Шефът на Хаас Аяо Комацу потвърди, че отборът ще продължи да използва задвижващи системи и други компоненти на Ферари. Той добави, че Скудерията е разрешила сключване на партньорство с друг автомобилен производител
„Изключително съм развълнуван, че Хаас и Тойота се обединиха, за да сключат това техническо партньорство“, сподели Аяо Комацу.
„Имаме световен лидер в автомобилния сектор, който подкрепя и работи заедно с нашата организация. В същото време той се стреми да развива и ускорява собствения си технически и инженерен опит. Това просто е партньорство с очевидни ползи и за двете страни.“
„В замяна на това предлагаме платформа, чрез която Тойота да използва напълно и впоследствие да развие своите собствени инженерни възможности. Също така съм доволен, че получихме подкрепата на F1 и нашия дългогодишен партньор Скудерия Ферари, с които обявихме по-нататъшното си продължение по-рано през сезона. Всичко това е предназначено за постигане на непрекъснати успехи в начинанията ни в F1.“
„Заедно с Джийн Хаас бих искал да благодаря специално на Стефано Доменикали (главен изпълнителен директор на F1) и Фред Васьор (директор на отбора на Ферари). От страна на Тойота искал да благодаря на Акио Тойода (председател на Toyota Motor Corporation), Томоя Такахаши (президент на Gazoo Racing Company) и Масая Каджи (ръководител на проекта на Gazoo Racing Company).“
„Всички в MoneyGram Haas F1 Team очакват с нетърпение резултатите от съвместната работа в рамките на тези нови взаимоотношения. Нямаме търпение да започнем и да осъществим общите си амбиции“, заключи шефът на Хаас.
От Тойота също приветстваха сключването на сътрудничество с Хаас
„Имаме удоволствието да съобщим, че Хаас и Тойота сключиха основно споразумение за техническо партньорство, като например разработване на автомобила в F1.“
„Бихме искали да изразим нашата благодарност към г-н Джийн Хаас, г-н Аяо Комацу, г-н Стефано Доменикали, г-н Фред Васьор и всички наши досегашни партньори на отбора за изключителното им сътрудничество и разбиране в това сътрудничество“, каза Томоя Такахаши.
„Състезавайки се заедно с този отбор на върха на моторните спортове, ние се стремим да развиваме пилоти, инженери и механици. В същото време ще продължим да укрепваме възможностите на MoneyGram Haas F1 Team и Toyota Gazoo Racing и желаем да допринесем за развитието на моторните спортове и автомобилната индустрия“, добави президентът на Gazoo Racing Company.
Новото партньорство означава, че логото на Тойота ще се появи върху автомобилите на Хаас от Гран при на САЩ. Уикендът в Остин е домашен за американския отбор.
Тойота участва в F1 в периода 2002-2009 г. Макар да разполагаше със заводски отбор и огромни ресурси, марката така и не успя да спечели победа в шампионата. Затова след края на сезон 2009 японците се изтеглиха от Формула 1 заедно с БМВ.
През годините Тойота увеличи присъствието си в моторните спортове. Марката има свои програми в WRC, WEC, W2RC и Супер Формула, както и присъствие в НАСКАР и предстоящо влизане в Суперкарс.
Starting off our Technical Partnership at the home of Toyota 🇯🇵
Sharing our news as we look to contribute to the development of the automotive industry together 🤜🤛#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/KmyXdBOFjf
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 11, 2024