Начало Избрани Либърти не планира продажба на F1 или да слага Доменикали начело на...

Либърти не планира продажба на F1 или да слага Доменикали начело на MotoGP

82
0
Формула 1, F1, Либърти, Либърти Медия
снимка: Спас Генев

Либърти не планира продажба на F1. Това заяви напускащият главен изпълнителен директор Грег Мафей. Той беше категоричен, че компанията не планира да се разделя със световния шампионат. В същото време стана ясно, че Либърти не планира да слага Стефано Доменикали начело на MotoGP.

Либърти Медия пое контрола над F1 през 2017 г. Американската компания закупи търговските права от Бърни Екълстоун и започна сериозна трансформация на шампионата. Либърти промени логото на F1, добави няколко нови състезания и премахна други

През последните години F1 се радва на огромен успех на територията на САЩ. Основната причина за това е сериалът на Нетфликс „Drive to Survive“, както и трите старта на територията на страната. Този уикенд Формула 1 ще се състезава в най-новото състезание в САЩ- Гран при на Лас Вегас. Събитието се провежда на улична писта в централната част на града и се организира изцяло от Либърти.

Миналата година се появиха спекулации, че Публичният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия (PIF) иска да купи F1 и е предложил $20 млрд. на Либърти Медия. Американската компания обаче не планира да продава шампионата и иска да продължи да го развива.

Миналата седмица стана ясно, че главният изпълнителен директор на Либърти Грег Мафей напуска в края на годината. Американецът ръководеше медийната корпорация от 2006 г. насам. Новината за напускането на Мафей породи спекулации за продажба на F1. Те обаче бързо бяха туширани от американеца.

„Не мисля, че има план за продажбата на F1. Имаме страхотно бъдеще пред нас. Подозирам, че Бордът на директорите на Либърти ще бъде подходящ управител на акционерния капитал“, сподели Мафей пред американска медия.

„Бизнесът е добре позициониран, нали така? Увеличихме глобалните партньорства от 2019 г. насам. Спонсорирането ни се увеличи с 16%. Всички потоци от приходи се увеличават с около 12%.“

„Всичко е отличителен белег на това, което спортът иска да бъде – увеличаване на интереса на феновете чрез неща като „Drive to Survive“, увеличаване на спонсорството, увеличаване на преживяванията от висок клас. Това е модел, който всички останали се опитват да следват“, добави главният изпълнителен директор на Либърти Медия.

Мафей също така смята, че F1 може да продължи да се разраства през следващите години

„Вярвам, че F1 има много светло бъдеще в този си вид. А мениджърският екип свърши блестяща работа през последните години. Сега Либърти Медия разполага с много мощна марка, която може да бъде разширена. Имаме много възможности за синергично разширяване на състезателния бизнес.“

„Със сигурност ще наблюдавам какво се случва през следващите няколко години, преди да взема някакво друго решение дали да правя нещо друго“, заключи главният изпълнителен директор на Либърти Медия.

Междувременно се появиха слухове, че Стефано Доменикали ще се оттегли от F1, за да поеме MotoGP. Италианецът е главен изпълнителен директор на световния шампионат от 2021 г. насам. Преди това той работеше дълги години във Ферари, след което в Ламборгини.

Вчера говорител на шампионата е заявил през избрани медии, че Доменикали няма да застава начело на MotoGP. В момента топ категорията на две колела се управлява от Дорна Спортс. Испанката компания беше закупена от Либърти в началото на април. Очаква се сделката да бъде напълно финализирана съвсем скоро.

Мафей потвърди, че сделката за закупуване на MotoGP от Либърти вече е предадена за преглед в Европейската Антитръстова комисия.

„Нека да кажа нещо за MotoGP. На 14 ноември подадохме документи в ЕК за регулаторно одобрение и очакваме да сме придобили всичко до края на годината“, каза Мафей.

„Това е страхотен бизнес и рядка възможност за придобиване на актив на ниво световна лига с централизирани търговски права и диверсифициран поток от приходи и доста висока рентабилност. Фенската маса на MotoGP се разрастваше още преди участието на Либърти. От началото на годината досега посещаемостта е нараснала с около 9% на база на сходни резултати. Тук се поддържат рекордните нива, които се наблюдаваха през 2023-та“, допълни CEO-то на Либърти Медия.