Начало Избрани Аржентина „трябва да свърши много работа“, преди да се върне в F1

Аржентина „трябва да свърши много работа“, преди да се върне в F1

39
0
Аржентина и F1
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Аржентина започна разговори за завръщане в F1. Това обяви министърът на туризма в страната Даниел Скиоли. Той призна, че е „трябва да се свърши много работа“, преди да може Аржентина да се върне в световния шампионат. За последно страната прие кръг от Формула 1 преди 26 години.

Аржентина има дълга и богата история в F1. Най-успешният представител на страната е Хуан Мануел Фанджо. Легендарният пилот печели пет световни титли през 50-те години на миналия век с екипите на Алфа Ромео, Мерцедес, Ферари и Мазерати. Постиженията на Фаджо са още по впечатляващи за тогавашната ера на F1, в която безопасността и автомобилите са били на коренно различно ниво спрямо сега

Други успешни пилоти от Аржентина са Хосе Фройлан Гонсалес и Карлос Ройтман. Двамата печелят стартове от F1 и ставали вицешампиони. Подобно на Фанджо, те също са карали и за Ферари.

Тази година Аржентина отново има представител в F1- Франко Колапинто. 21-годишният пилот замени Логан Сарджънт в Уилямс. Оттогава Колапинто се представя много силно и вече има по-голям актив точки от този на своя предшественик.

Силните резултати на Колапинто веднага увеличиха интереса към F1 в Аржентина. Страната дори пожела отново да бъде домакин на световния шампионат. В началото на месеца представители на правителството на Аржентина се срещнаха със Стефано Доменикали в Сао Пауло. Там те са обсъдили възможността страната от Южна Америка отново да бъде част от графика на F1.

В момента F1 организира 24 старта в рамките на един сезон. Настоящото споразумение „Конкорд“ позволява добавянето на още една надпревара. Това обаче беше отхвърлено както от Доменикали, така и от ФИА.

Следващата цел на F1 е да се върне в Африка и да разшири присъствието си в Азия или Южна Америка. Потенциалните варианти за Формула 1 са стартове в Руанда, Южна Африка, Южна Корея, Тайланд и Аржентина. Но евентуално добавяне на още състезания няма да се случи преди 2026 г. и ще изисква изваждане на някое от настоящите.

Неотдавна министърът на туризма в Аржентина Даниел Скиоли разкри малко повече подробности относно опитите за завръщане в F1. Той призна, че е „нужда много работа“, преди F1 да може отново да организира старт в страната, докато същевременно похвали Колапинто

„Много се гордея с това, което Колапинто генерира като аржентинец“, сподели Саоли. „Неговата харизма, човешките му качества, качеството му на пилот са прекрасни.“

„Намираме се във време, в което F1 се разраства и поражда все повече и повече очаквания. Това е събитие, което излиза извън рамките на спорта и има политическо и социално въздействие, продължи той.“ „Започваме да работим по възможността да върнем F1 в Аржентина. Стефано познава Аржентина много добре и има най-добри спомени за нашата страна.“

„Предстои ни много упорита работа, за да постигнем целта си.  Трябва да работим по подобряването на състезателната писта и върху всички изисквания на едно толкова сложно събитие като това.“

„Срещата беше много сърдечна. Нека да се има предвид, че става дума за организацията на събитие, което е най-сложното в света по отношение на логистиката от всякакъв вид“, добави министърът на туризма в Аржентина.

Аржентина има предишна история в F1. Страната е приемала кръг от световния шампионат от 1953 до 1960 г. После състезанието се връща в периода 1971-1981 г. Последният случай, в който Аржентина е домакинствала на кръг от F1 е било от 1995 до 1998 г. Оттогава страната не успява отново да попадне в световния шампионат. Преди години имаше опит за организиране на състезание на улична писта в Мар дел Плата. В крайна сметка идеята така и не беше реализирана.

Планът на Скиоли е F1 отново да се състезава на пистата Ауторомо Оскар и Хуан Галвес в Буенос Айрес. Трасето обаче трябва да претърпи сериозна реконструкция, ако иска да отговаря на съвременните стандарти на ФИА и да получи категория 1.

Не се знае и откъде ще се намери финансиране за организиране на подобно състезание. Предположенията са, че то ще дойде най-вече от частни инвеститори. От голямо значение е и дали Колапинто ще остане на стартовата решетка догодина. Аржентинецът ще отстъпи мястото си на Карлос Сайнц след Гран при на Абу Даби.