F1 ще добави 11-ти отбор на стартовата решетка през 2026-та. Това твърдят сайтовете racingnews365.com и formula.hu. Според информацията, ръководството на световния шампионат ще допусне Андрети до участие след първоначалния отказ в началото на годината.
🚨NEWS: F1 is all set to welcome an 11th team on the grid from 2026 and beyond with the start of the new regulations cycle according to @Racingnews365c
It’s seen as a continuation of the Andretti project, with General Motors reportedly playing a larger role, though the proposed… pic.twitter.com/ree92tBlcp
— Desi Racing Co (@DesiRacingco) November 22, 2024
F1 най-накрая трябва да даде зелена светлина на проекта на Андрети. Това твърдят два популярни сайта. Планът е американците да се присъединят като 11-ти отбор на стартовата решетка. Очакванията са скоро да бъде обявено изявление от страна на Формула 1
Двата източника не съобщават точното име на отбора. Въпреки това стана ясно, че Дженерал Моторс има сериозна намеса. Следователно става въпрос за тима на Андрети, който обедини усилия с американската корпорация в началото на 2023 г.
В началото на миналата година ФИА обяви процедура за присъединяване на нови отбори в F1. В крайна сметка федерацията одобри само кандидатурата на Андрети. Американският екип започна разговори с ФОМ и Либърти Медия. В крайна сметка обаче проектът на Андрети и Кадилак не беше допуснат до F1, тъй като не добавя достатъчно стойност на шампионата.
Макар да не получи разрешение да се присъедини към F1, Андрети продължи работата по своя проект. Американската компания откри нова база в Силвърстоун и продължи с набирането на технически персонал. Андрети вече успя да привлече няколко специалисти с голям опит в спорта, включително Ник Честър и Пат Саймъмдс. Екипът също така започна тестове на новата генерация болиди във въздушния тунел на Тойота в Кьолн.
В началото на есента Майкъл Андрети се оттегли от ръководството на своята компания. Бившият пилот на Макларън остана в ролята на съветник и посланик. Така Андрети Глобал премина в ръцете на основния инвеститор Даниел Таурис
По-рано този месец Марио Андрети обеща, че „предстоят големи новини“ за проекта на тима. Той обаче отказа да разкрие повече подробности по темата.
Предполага се, че световният шампион за сезон 1978 има предвид допускането на Андрети на стартовата решетка през 2026 г. Тепърва ще стане ясно дали тази информация е вярна или не.
Андрети обеща да използва задвижващи системи на Кадилак, ако влезе в F1. Това обаче няма да се случи преди 2028 г. Следователно отборът трябва да използва някой от настоящите производители. Според правилата на ФИА, доставчици на двигатели на Андрети биха били Хонда или Ферари. Двата производителя ще работят с най-малко екипи от 2026 г. нататък. Същевременно Мерцедес ще доставя агрегати както на заводския си отбор, така и на Макларън, Уилямс и Алпин. Френският тим ще се откаже от собственото си задвижване след края на следващия сезон.
Дженерал Моторс отчете големи печалби през 2023 г. Според изчисленията, оборотът на корпорацията възлиза на №171 млрд. Това прави GM много по-привлекателна за F1. Затова световният шампионат е готов да преразгледа решението си и да допусне екипа на Андрети. Раздялата с Грег Мафей също се очаква да наклони везните в полза на екипа.
🚨BREAKING: @AP and @Racingnews365c are reporting this morning that an 11th team WILL be granted a spot on the grid from 2026.
This is likely to be the Andretti team powered by GM.
More to follow…. #LasVegasGP #F1
— FormulaNerds 🤓🏁 (@Formula_Nerds) November 22, 2024