Андрети не се отказва от плана за влизане в F1. Американската компания продължава работата в новата база в Силвъртоун, както и в Съединените щати. Съвсем наскоро Марио Андрети разкри пред италиански вестник, че се очакват „големи новини“ относно проекта, макар и да не разкри конкретни подробности.
Андрети е най-сериозният кандидати за участие в F1. През последните три години американците направиха няколко опита да влязат в световния шампионат. Първо Андрети опита да купи Заубер, но в крайна сметка не стига до сключването до сделка. После американският екип подаде заявка за самостоятелно участие в спорта като 11-ти отбор. Тя обаче също нямаше сериозно развитие.
Миналата година Андрети обедини усилия с Кадилак и направи пореден опит да влезе в F1. Планът беше американците да влязат в спорта през 2025 и 2026 г. От Кадилак пък обещаха да произвеждат задвижващи системи в бъдеще. Марката обаче постави условие, според което Андрети трябва да бъде част от стартовата решетка.
Кандидатурата на Андрети Кадилак беше одобрена от ФИА. За нещастие, ръководството на F1 и Стефано Доменикали не допуснаха екипа и отново се обявиха против разширяването на стартовата решетка. В същото време Мохамед бин Сулайем рязко промени позицията си и призова Андрети да купи някой от съществуващите отбори в F1.
Андрети продължава дискусиите с F1 зад кулисите. Отборът предприе конкретни стъпки, за да затвърди амбициозния си проект. Откриването на съоръжението в Силвърстоун през април отново даде сериозна заявка за амбициите на американската компания
В края на септември стана ясно, че Майкъл Андрети се оттегля от ръководството на Андрети Глобал. Бившият пилот на Макларън все пак ще продължи да бъде част от компанията, макар и като съветник и посланик. По този начин начело застана основният инвеститор Даниел Таурис.
Оттеглянето на Майкъл Андрети не пречи на плановете на компанията да продължи работата по участие в F1. Наскоро стана ясно, че в Андрети вече започват разработването на болид по новите технически правила. Това се случва във въздушния тунел на Тойота в Кьолн. Същевременно в базата на Силвърстоун продължава наемането на технически персонал. Екипът също така привлече специалисти като Ник Честър и Пат Саймъндс.
Съвсем наскоро Марио Андрети коментира въпроса за проекта в F1. Световният шампион за 1978 г. разкри, че скоро се очакват „големи новини“, макар и да не разясни за какво точно става дума.
„Това е въпрос, който засяга сина ми Майкъл и неговата компания, а не мен“, заяви Марио пред Ла Гадзета Дело Спорт.
„Това, което мога да кажа, е, че ще има новини и промени. Моята пълна подкрепа е за сина ми, както и за всички решения и избори, които е направил през този период и ще направи в бъдеще, за да управлява ситуацията по най-добрия начин.“
Марио Андрети също така коментира и огромния растеж на F1 в САЩ. През последните години състезанията на територията на страната са едни от най-посетените и събират повече от 100 000 души. Това е и причината Формула 1 да провежда три старта в Съединените щати от 2023 г. насам
„Това е нещо необикновенo. През всичките ми години в САЩ никога не съм забелязвал толкова силен интерес към F1, дори през 60-те години на миналия век, когато тя така или иначе се следеше от американците.“
„Имаше десетилетия, в които интересът почти отсъстваше. След това изведнъж всичко се промени след бума на сериала на Нетфликс, посветен на категорията. Тогава се появи тази немислима любов към спорта от страна на американците.“
По-рано тази седмица Либърти Медия обяви раздялата с главния си изпълнителен директор и президент Грег Мафей. Американецът беше един от основните противници на идеята Андрети да влезе в F1. Има вероятност напускането на Мафей да се окаже благоприятно за амбициите на компанията.
📰: Mario Andretti hints at “news and changes” in Andretti-Cadillac’s F1 bid after Michael Andretti stepped back from leadership. The team, backed by Cadillac, continues its 2026 car development despite FIA approval but F1 management rejection. US F1 interest remains… pic.twitter.com/V8D2gyCGbq
— F1 Naija (@f1_naija) November 16, 2024