Джордж Ръсел изрази сериозно недоволство от отборната тактика на Макларън по време на спринта през уикенда за Гран при на Катар. Ландо Норис помогна на съотборника си Оскар Пиастри в битката със съперника от Мерцедес. Накрая британският пилот на Макларън дори пропусна съекипника си в последния завой, пускайки го така да финишира пръв. След финала от тима от Уокинг не критикуваха Норис, въпреки че финалната инструкция бе да завършат в реда, в който вървяха – Ландо пръв, Пиастри втори.
„Това не беше план на отбора. Нашият план бе да се постараем да вземем двойна победа“, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун
„Разликите в самия спринт бяха малки и останах без нокти (от нерви). Случилото се накрая бе решение на Ландо. И браво за това. Ландо и Оскар са страхотни съотборници и според мен тази ситуация демонстрира колко много си помагат един на друг, състезавайки се в крайна сметка за тима“, допълни Зак Браун.
Шефът на Макларън в F1 Андреа Стела обясни, че заради избраната конфигурация на задното крило MCL38 е изгубил малко скорост на правите особено при насрещен вятър.
„Затова късото състезание изискваше известно сътрудничество между пилотите ни. Ландо подкрепяше Оскар посредством DRS-а. Изпълниха го много добре. Ландо кара брилянтно, помагайки на Оскар да се защити от Джордж. Що се отнася до размяната накрая, то Ландо имаше голямо желание да върне на Оскар услугата, която му бе направена в Бразилия. Ние всъщност искахме да свалим напрежението от плещите му и затова казахме по радиото, че сме доволни от позициите им. Ландо обаче намери възможност да върне жеста. И това още веднъж демонстрира сътрудничеството, единството, сплотеността, които имаме в Макларън. Всичко това ни дава сили и е основата, позволила ни да останем в битката за шампионата“, допълни Стела.
Реакцията на Ръсел, разбира се, бе много по-различна.
„Случващото се във всяка една обиколка бе крайно разочароващо. Ландо намаляваше и даваше DRS на Оскар. Разбирам защо го правеше, но на пистата се борим. Искаш да дадеш всичко от себе си и да направиш добро състезание за феновете. Беше доста вбесяващо“, коментира Ръсел
Отборните нареждания и подобна тактика обаче не са забранени във Формула 1. Отборът на Макларън не стори на пистата нищо, което да противоречи на регламента. В предишни случаи използването на абсолютно същия подход бе похвалено, и то от… Джордж Ръсел. По време на миналогодишната Гран при на Сингапур Карлос Сайнц даваше DRS на Норис. Ръсел допусна грешка в края на състезанието, която прие изключително емоционално. В коментара си обаче отбеляза тактиката на Сайнц.
„Карлос свърши страхотна работа с управлението на разликата, DRS-а с Ландо – много умно от негова страна да го направи“, коментира тогава Ръсел.
View this post on Instagram