Шарл Льоклер ще отиде с 10 места назад на стартовата решетка за Гран при на Абу Даби. Причината е сменена батерия в болида Ферари на монегаска, с която е надхвърлен разрешеният брой от съответния компонент, разрешен за използване в рамките на една състезателна година. Той загуби половината от първата тренировка на пистата Яс Марина, докато отборът поправяше автомобила му. Льоклер бе най-бърз в първата свободна тренировка през последния състезателен уикенд за сезон 2024.
Това наказание ще има влияние върху битката за конструкторската титла във Формула 1. Макларън има аванс от 21 точки спрямо Ферари преди финалната надпревара от сезон 2024. Съответно тимът от Уокинг може да си позволи да не се бори за победа и възможно най-предни позиции, докато шансът на Скудерията е само ако вземе т.нар. големи точки, а те се печелят в челото на колоната.
That’s a tough one to take 💔
Due to exceeding the battery allocation, @Charles_Leclerc has received a 10-place grid penalty #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/N6x8LupCJZ
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) December 6, 2024
От Ферари признаха, че наказанието е тежко, но няма какво да направят. Шефът на отбора Фредерик Васьор бе предпазлив в очакванията си преди уикенда в Абу Даби. Той каза, че ръководеният от него има шанс за конструкторската титла, но спечелването ѝ ще е наистина трудно.
„За първи път през хибридната ера се борим за шампионската титла до последния кръг. Това само по себе си е страхотно постижение. Но нека сме честни: математически сме в битката, но реалистично погледнато ще е много трудно да надделеем. Дори да сме първи и втори, авансът на Макларън е 21 точки и те могат да си позволят да са трети и четвърти или дори с по-лошо класиране“, каза шефът на Ферари в F1.