От момента, когато подписа нов договор през юни, Серхио Перес повтаряше месеци наред, че догодина ще е пилот на Ред Бул и ще продължи да кара за тима от Милтън Кийнс. С всеки изминал старт обаче изглеждаше като че ли шансовете за това стават все по-малки, докато през финалния състезателен уикенд в Абу Даби преобладаващото мнение в падока бе, че вече само Перес вярва, че ще продължи да кара за ръководения от Кристиан Хорнер отбор.
Перес стигна до Q3 в квалификацията на пистата Яс Марина. Класира се десети и след сесията заяви, че историята с изтритата му и после върната обиколка го е разсеяла. Първият му опит в началния квалификационен сегмент бе анулиран заради нарушаване ограниченията на трасето. От Ред Бул поискаха преразглеждане. То бе проведено, но отне 7 минути. Обиколката бе върната на Перес, но в този момент той отново бе излязъл на пистата, и то с нови гуми.
„Стигнах до Q3 само с един комплект нови гуми и това ни струва скъпо. Загубихме едни в Q1, когато ми взеха първия тур. След това ни съобщиха твърде късно, че ми го връщат – вече бях на трасето с нов комплект. Това компрометира сесията по-нататък“, обясни Перес
Изоставането на Перес като представяне от съотборника му Макс Верстапен бе коментирано многократно през последните месеци. Имаше момент на утихване на критиките и дори съчувствие, когато мексиканският пилот обясняваше непосредствено след лятната пауза, че проблемите на Ред Бул RB20 не са нещо ново – просто Макс тепърва се сблъсква с тях. След това обаче нидерландецът продължи да бележи добри резултати. Най-лошото класиране на Верстапен от домашната му Гран при на Нидерландия досега са шестите места на Монца и в Мексико. Перес не се е класирал в топ 4 от Маями насам, а надпреварата там беше в началото на май. Положението бе такова, че Хелмут Марко отписа шансовете на Ред Бул да защити титлата си при конструкторите още през септември.
Ваденето на частична статистика по принцип не е най-добрия подход, но понякога демонстрира ясно за какво става дума. През последните дни често се цитира, че в седемте старта от Азербайджан до Катар включително Перес спечели 9 точки. За същите състезания Верстапен взе 126. В нито един друг топ отбор разликата не е толкова фрапираща. И това дава отражение на всичко, включително на отношението на самия тим на Ред Бул към Перес. До петък в Абу Даби Кристиан Хорнер продължаваше да повтаря, че Серхио все още е пилот на Ред Бул. Снощи след квалификацията в Абу Даби коментарът му бе определен като „криптичен“.
„Нашият втори пилот може да е взел решение за втория ни пилот. След сезона ще седнем и ще прегледаме нещата“, каза Хорнер.
Според Нико Розберг в случая с Перес става дума за преговори за пари.
„Той просто е толкова назад… Не може да се доближи на 0,6-0,7 сек до Макс, което е огромна разлика в F1. Чух слух, че имало дискусии за около 16 милиона. Така че Перес си иска поне парите и няма да се предаде толкова лесно. Вероятно сега се водят разговори между адвокати“, каза световният шампион за 2016 г.
Мартин Брандъл обърна внимание на напрежението, което изпитва пилотът след толкова месеци борба.
„По отношение на Серхио Перес се чувствам по същия като с Даниел Рикиардо. Уважавам безкрайно много самия човек и пилот, постигнатите победи, някои страхотни маневри, всички великолепни неща, които сме виждали Серхио да прави. Но ще изпитам известно облекчение, когато тази история приключи. Той вероятно се чувства като в чистилището в момента. Загубил е хъса си, пътя си, а върху него се оказва огромен натиск. Предполагам, че е ужасно болезнено да се появяваш на пистата в такова състояние“, обясни Брандъл.
А ако Ред Бул освободи Перес – по какъвто и да е начин, може да се предположи, че това ще е края на кариерата му във Формула 1 изобщо. За догодина няма свободни позиции. Мексиканският пилот ще навърши 35 години в края на януари 2025 г., а отборите напоследък предпочитат млади и значително по-евтини състезатели пред струващия поне няколко милиона опит.
View this post on Instagram