Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цунода: Смятам, че RB20 пасва на стила ми на каране

Цунода: Смятам, че RB20 пасва на стила ми на каране

1780
0
Юки Цунода
Юки Цунода, снимка Ред Бул Контент Пуул

Юки Цунода сподели първите си впечатления след теста с болида на Ред Бул. Японецът е на мнение, че R20 „пасва на стила му на каране.“ Цунода също така продължава да се надява, че догодина ще получи така мечтаното повишение и ще застане до Макс Верстапен.

Цунода се включи в следсезонния тест в Абу Даби, провел се вчера. 24-годишният пилот беше зад волана на RB20, тъй като Макс Верстапен си взе почивка. Цунода направи възможно най-голям брой обиколки с шампионския автомобил.

Времената за обиколка до голяма степен бяха без значение заради различните програми, които пилотите изпълняваха. Въпреки това Цунода заяви, че е бил много щастлив да седне зад автомобила, с който Верстапен спечели четвърта световна титла и общо 9 състезания

„Физически усещаm защо RB20 се бори за шампионата тази година. Като цяло усещането е за един съвсем различен автомобил“, сподели Цунода.

„Имахме много продуктивен ден, така че съм наистина доволен от това. Все още имам много да уча, но отборът свърши страхотна работа, като подготви такова чудесно каране днес. Атмосферата в гаража беше толкова приятна.“

Цунода призна, че автомобилът на Ред Бул е пасвал идеално на стила му на каране, както е усетил и преди това в симулатора.

„Смятам, че RB20 пасва на стила ми на каране. Като цяло не изпитвах затруднения с адаптацията“, обясни Цунода. „Успях да карам стабилно дори и по време на дългите пробези. Успях да усетя ограниченията на автомобила. Ако нямаш доверие в него, не можеш да натискаш на макс.“

„В момента съм много щастлив. Искам да се уверя, че отборът разполага с необходимата информация от всяка една обиколка. Това беше най-важното нещо, което трябваше да извлека от вчерашния ден“, заключи Юки Цунода.

Цунода е един от кандидатите за място в Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс ще реши съдбата на Серхио Перес съвсем скоро. Има немалка вероятност мексиканецът да бъде освободен заради крайно незадоволителните си резултат последно време. Освен Цунода, за втория кокпит в Ред Бул се бори и Лиам Лоусън.

Заедно с Цунода беше и Исак Хаджар. Пилотът от алжирски произход беше зад волана на другия RB20. Хаджар също разкри впечатленията си от изпитанията на пистата Яс Марина

„Направих много обиколки по време на тестовете след края на сезона. Имах наистина добро усещане за първите две излизания, които се състояха от малко бързи и няколко дълги серии. Вчерашния ден бе много натоварен. Научаваме много неща. Успях да направя първия си тренировъчен старт, което беше много забавно“, коментира Хаджар.

„Веднага се почувствах много комфортно в RB20. Вече направих четири FP1 сесии, но те бяха на всеки четири месеца. Затова всеки път се опитваш да не забравяш как се чувства колата. Осигурихме много информация, която да предоставим на екипа и инженерите. Доволен съм от свършената работа и се надявам в бъдеще да имам повече такива възможности“, добави резервният пилот на Ред Бул.

Хаджар също се надява на титулярно място в F1. 20-годишният пилот стана вицешампион през изминалата кампания във Формула 2. Очаква се той да получи място, ако Ред Бул реши да повиши някой измежду Цунода и Лоусън.

Главният пърформанс инженер на Ред Бул Бен Уотърхаус също коментира теста в Абу Даби. Според него, вчерашният ден е бил „много продуктивен за тима.“

„Вчерашният ден беше наистина продуктивен. И двата автомобила работиха надеждно, за да направят повече от 250 обиколки. В същото време целият екип продължи да работи на наистина високо ниво след толкова дълъг сезон. За първи път в нашия автомобил седна Юки, а Исак отново кара RB20 след неотдавнашното си излизане в FP1 на Силвърстоун“, каза Уотърхаус,

„Успешно изпълнихме приоритетните тестови елементи и на двата автомобила. И двамата пилоти се представиха на много високо ниво и постигнаха точно това, което очаквахме от тях. Юки даде отлична обратна връзка за различните тестове, проведени с гумите за сезон 2025. Той предложи ценна информация за промените в гумите, които Пирелиi ще въведе за следващата година. Същевременно Исак свърши чудесна работа, като успешно изпълни всички процедурни аеротестове сутринта, преди да направи дълги и кратки серии с обиколки, оценявайки редица тестови елементи следобед.“

„Данните, събрани днес, сега ще бъдат анализирани по-подробно във фабриката в Милтън Кийнс плюс събраните през сезона. Всички те ще помогнат да се определят по-нататъшните подобрения в представянето за 2025 г. Големи благодарности на целия екип тук, в Милтън Кийнс и Сакура. Сега трябва да се възстановим от сезона, а след това да направим голям удар през зимата, за да постигнем допълнителни подобрения в представянето на RB21 с цел да се борим за двата шампионата през следващата година“, добави главният пърформанс директор на Ред Бул.